Judul : Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan
link : Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan
Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan
Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) digesa mendedahkan pecahan kos bagi setiap segmen dan aliran cawangan dalam projek Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).
Gesaan itu dibuat Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming selepas menyemak Laporan Penilaian Impak Alam Sekitar (EIA) untuk projek yang menelan belanja RM55 bilion itu.
“Ia (pendedahan pecahan kos) akan
Demikianlah Artikel Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan
Sekianlah artikel Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.
Anda sekarang membaca artikel Kos ECRL terlalu tinggi, SPAD digesa dedah kos setiap 7 segmen landasan dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/05/kos-ecrl-terlalu-tinggi-spad-digesa.html
meningkatkan lagi ketelusan (kerajaan dalam) perbelanjaan projek ini,” katanya yang juga Penolong Setiausaha DAP Selangor pada sidang media di Ibu Pejabat SPAD di sini, hari ini, lapor Roketkini.
ECRL merupakan projek membabitkan pembinaan laluan sepanjang kira-kira 600 kilometer (km) yang akan menghubungkan Lembah Klang dengan Kuantan, Pahang sehingga ke Terengganu serta Tumpat di Kelantan yang terbahagi kepada tujuh segmen dan enam aliran cawangan.
Tujuh segmen itu adalah, Kelantan, Terengganu Utara (Besut ke Setiu ke Kuala Nerus ke Kuala Terengganu), Terengganu Selatan (Marang ke Dungun ke Kamaman), Pahang Timur (Kuantan ke Maran), Pahang Barat (Temerloh ke Bentong), Selangor Timur (Pahang ke Terminal Bersepadu Gombak, ITT Gombak) dan Selangor Barat (ITT Gombak ke Pelabuhan Klang).
Manakala enam aliran cawangan berkenaan adalah Bukit Besi, Kerteh, Kemaman, Pelabuhan Bandar Kuantan, Kuantan Sentral dan Mentakab.
Read More / Baca Lagi >>
ECRL merupakan projek membabitkan pembinaan laluan sepanjang kira-kira 600 kilometer (km) yang akan menghubungkan Lembah Klang dengan Kuantan, Pahang sehingga ke Terengganu serta Tumpat di Kelantan yang terbahagi kepada tujuh segmen dan enam aliran cawangan.
Tujuh segmen itu adalah, Kelantan, Terengganu Utara (Besut ke Setiu ke Kuala Nerus ke Kuala Terengganu), Terengganu Selatan (Marang ke Dungun ke Kamaman), Pahang Timur (Kuantan ke Maran), Pahang Barat (Temerloh ke Bentong), Selangor Timur (Pahang ke Terminal Bersepadu Gombak, ITT Gombak) dan Selangor Barat (ITT Gombak ke Pelabuhan Klang).
Manakala enam aliran cawangan berkenaan adalah Bukit Besi, Kerteh, Kemaman, Pelabuhan Bandar Kuantan, Kuantan Sentral dan Mentakab.
Read More / Baca Lagi >>