PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa

PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa
link : PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa

Baca juga


PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa



Demikianlah Artikel PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa

Sekianlah artikel PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS tegur ahli persoal DAP sertai majlis buka puasa dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/05/pas-tegur-ahli-persoal-dap-sertai.html
Tuan Ibrahim Tuan Man berkata ahli dan pimpinan perlu bertindak sejajar dengan pendekatan politik 'matang dan sejahtera'.
tuan-ibrahim-tuan-man-guan-eng-2KUALA LUMPUR: PAS mengingatkan ahli dan pimpinannya supaya berhati-hati ketika meluahkan pandangan mereka melalui media sosial, selepas catatan Facebook seorang ketua PAS cawangan yang mengecam pimpinan DAP yang turut serta dalam majlis berbuka puasa.
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini menjauhkan diri dari pandangan Yang Dipertua PAS Gombak Salehhuddin Nasir yang “meluat menyampah” melihat pemimpin DAP berbuka puasa dengan orang Islam.
“Masa lain buat pesta arak dan pesta onani. Haram jadah sungguh,” tulis Salehhuddin.
Sebaliknya, Tuan Ibrahim berkata PAS merupakan gerakan dakwah dan perlu mendekatkan masyarakat bukan Islam “walau mereka tidak menerima Islam sebagai agama”.
“Aktiviti berbuka puasa tidak perlu dipolitikkan mahupun digunakan untuk tujuan politik. Sebaiknya aktiviti digunakan sebagai medan merapatkan hubungan antara kaum dan meningkatkan pemahaman antara agama,” katanya dalam kenyataan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: