ALAHAI PAS....

ALAHAI PAS.... - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ALAHAI PAS...., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ALAHAI PAS....
link : ALAHAI PAS....

Baca juga


ALAHAI PAS....



Demikianlah Artikel ALAHAI PAS....

Sekianlah artikel ALAHAI PAS.... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ALAHAI PAS.... dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/06/alahai-pas.html
Susulan saman sivil terbaru oleh DOJ yang secara asasnya meletakkan kehilangan wang 1MDB adalah mencecah RM20,000 juta, Pakatan Harapan memutuskan untuk mengadakan program jelajah ke seluruh negara bagi memberi penerangan serta kefahaman yang lebih jelas kepada rakyat mengenai isu tersebut.

Serentak itu, Pakatan Harapan juga mengajak parti-parti pembangkang lain untuk mengenepikan segala perbezan dan bersatu dalam program jelajah ini dengan harapan akhirnya mereka yang terlibat dengan skandal penyelewengan dana 1MDB dapat dibawa ke muka pengadilan.
Sehingga ini, selain  PKR, DAP, Amanah dan Bersatu iaitu parti-parti dalam Pakatan Harapan telah sepakat setuju untuk mengadakan program jelajah itu, ia turut dipersetujui oleh dua parti politik lain iaitu PSM dan juga Parti Warisan Sabah.

Program pertama akan diadakan pada 6 Julai ini di Kepala Batas, Pulau Pinang dan selepas itu akan bergerak pula ke seluruh negara mengikut jadual yang akan ditetapkan kemudian.

Bagaimanapun, hanya beberapa jam kemudian, Pas telah tampil menyatakan pendirian menolak untuk bersama-sama dalam program jelajah tersebut.

Seperti tidak banyak berbeza dengan alasan Hadi Awang, hujah penolakan Pas yang diutarakan melalui Khairuddin Aman Razali, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas ialah Pas bukan parti yang mudah terpengaruh dengan pihak asing.

Kata beliau, Pas sama-sekali tidak akan terikut-ikut dengan pihak luar seperti DOJ, malah menolak campurtangan pihak asing dalam menyelesaikan isu 1MDB.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: