KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI

KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI
link : KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI

Baca juga


KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI



Demikianlah Artikel KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI

Sekianlah artikel KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KENAPA RINGGIT TAK JATUH MASA ABDULLAH BADAWI PERDANA MENTERI dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/06/kenapa-ringgit-tak-jatuh-masa-abdullah.html

LIHAT PENGAKUAN BEKAS GABENOR BNM SANGGUP JADI ALAT POLITIK(lihat di bawah sekali)
Oleh kerana Utusan Malaysia hari ini menyiarkan dakwaan Bekas Pengurus Kanan Jabatan Ekonomi Bank Negara Malaysia Dr.Rosli Yaakob bahawa aktiviti perdagangan mata wang asing (Forex) 27 tahun lalu membawa kepada kelemahan nilai ringgit hari ini, maka saya ingin bertanya kenaapakah kelemahan ini tidak berlaku ketika Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri?
Kenapa nilai ringgit jatuh ketika Datuk Seri Najib jadi PM dan tidak ketika Tun Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri. Adakah ini untuk menjustifikasikan penubuhan Suruhanajaya Diraja bagi siasatan skandal Mahathir yang tujuannya adalah untuk membalas dendam.
Hal ini telah menampakan bagitu mudah Surhanjaya Diraja dijadikan permainan politik dan menghilangkan penghormatan rakyat terhadap kedaulatannya. Ini hanya berlaku dalam zaman Najib.
Keadaan lebih tercemar lagi apabila Bekas Penulong Gabenor Bank Negara Murad Khalid yang mengaku pernah menjadi alat politik Anwar Ibrahim Timbalan Perdana Menteri membenarkan puluhan juta ringgit wang negara bagi tujuan politiknya kerana takut” dicincang” ,sekarang menjadi alat pula untuk tujuan mengesahkan tindakan politik Najib.
Lihatlah pengakuan Murad untuk menilai jenis manusia ini.Jika dia seorang pegawai yang berintegriti masa itu tentunya dia meletakan jawatan dan tidak rela dialatkan oleh Anwar Ibrahim.
Bolehkah orang seperti ini kita percaya.Bacalah pengakuannya
PENDEDAHAN DAHSYAT BEKAS GABENOR BNM MURAD KHALID
KUALA LUMPUR 28 Okt(1999). – Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid, mendedahkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengawal sebanyak 20 Akaun Induk (Master Accounts) yang diuruskan oleh kroni-kroninya membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion.
Abdul Murad dalam Akuan Berkanun yang diikrarkan di depan Pesuruhjaya Sumpah di sini pada 26 Oktober lalu mendakwa Anwar menggunakan wang akaun induk itu untuk memajukan cita-cita politiknya termasuk membayar hutang-hutang para penyokong.
Sebahagian daripada mereka yang mendapat bantuan Anwar sekarang merupakan aktivis parti pembangkang.
Beliau juga mendakwa bekas Timbalan Perdana Menteri itu memperalatkan pengaruh BNM untuk keuntungan perniagaan kawan-kawan, kroni dan elemen-elemen asing.
Menurut beliau, Anwar memberikan sekurang-kurangnya AS$10 juta (RM38 juta) kepada sebuah agensi kumpulan pemikir Amerika Syarikat yang berpusat di Washington untuk menaikkan imejnya di negara-negara Barat, khususnya di Amerika Syarikat, United Kingdom dan lain-lain negara Eropah.
Katanya, beliau bertanggungjawab mengatur sumbangan AS$10 juta kepada agensi itu yang diketuai oleh seorang bekas pengarah kanan Majlis Keselamatan Negara Amerika Syarikat, Douglas H. Paal.
Abdul Murad, 46, membacakan Akuan Berkanun beliau itu pada sidang akhbar yang diadakan di Hotel Grand Olimpic di sini hari ini. Dalam nada kesal beliau mengakui bahawa beliau juga ialah salah seorang kroni yang menguruskan akaun induk milik Anwar.
Bagaimanapun, beliau mendakwa terpaksa melaksanakan arahan-arahan Anwar seperti mengatur pinjaman-pinjaman bank dalam jumlah beratus-ratus juta ringgit untuk kroni-kroni lain walaupun ini bertentangan dengan undang-undang ”kerana sebagai Menteri Kewangan dia akan cincang saya jika arahan-arahan tersebut tidak dilaksanakan.”
”Saya percaya terdapat sekurang-kurangnya 20 akaun induk lain yang diwujudkan untuk Anwar oleh pelbagai kroninya. Saya percaya bahawa jumlah dana-dana dalam 20 akaun induk itu mencapai lebih daripada RM3 bilion.
”Modus Operandi Anwar ialah pecah dan perintah dan operator setiap akaun induk tidak menyedari kewujudan akaun induk lain. Saya yakin kerajaan tahu siapa kroni-kroni itu,” katanya dalam kenyataan bersumpah tersebut.
”Setakat yang saya tahu dan melalui penglibatan saya sendiri, lebih RM120 juta telah dibayar kepada Anwar, kroni-kroninya dan organisasi yang digunakan untuk memajukan cita-cita politiknya.
”Sebagai contoh, adalah dalam pengetahuan saya bahawa atas arahan Anwar, dana-dana daripada Akaun Induk dibayar kepada dirinya (Anwar), individu-individu dan organisasi yang dikaitkan dan terlibat dengannya antara 1992 dan 1997,” kata Abdul Murad.
Menurut beliau, secara peribadi beliau mengetahui bahawa bayaran-bayaran dibuat daripada Akuan Induk kepada pihak-pihak berikut:
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: