Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis

Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis
link : Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis

Baca juga


Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis



Demikianlah Artikel Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis

Sekianlah artikel Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Skandal 1MDB: Khalid digesa buktikan siasatan polis dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/06/skandal-1mdb-khalid-digesa-buktikan.html

Khalid Abu Bakar
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar didesak agar menyatakan sama ada pihak polis sudah atau belum menjalankan siasatan terhadap beberapa nama yang terbabit dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
"Saya memohon pencerahan daripaada Khalid sama ada PDRM sudah menyiasat Najib Razak, Rosmah Mansor, Jho Low, Riza Aziz serta keseluruhan ahli-ahli lembaga pengarah syarikat 1MDB?
"Semua penama-penama ini sudah dipanggil untuk proses siasatan ataupun belum?
"Kalau Khalid kata siasatan belum selesai macamana beliau kata saya ditangkap pada tahun 2016 kerana cuba sabotaj ekonomi negara?," soal Koordinator Deklarasi Rakyat Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.
Beliau mengulas kenyataan Khalid pada Ahad yang dipetik berkata Jabatan Peguam Negara (AGC) telah mengarahkan pihak polis untuk menyiasat lebih lanjut mengenai isu 1MDB.
Khalid disoal wartawan sama ada terdapat sebarang arahan dari pejabat peguam negara berhubung kertas siasatan yang diserahkan oleh polis.
Polis menubuhkan sebuah pasukan penyiasat pada April 2016 untuk meneliti laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mengenai 1MDB, sehari selepas laporan berkenaan dibentangkan.
Pada April tahun ini, Khalid memberitahu bahawa siasatan itu telah selesai.
Pada 17 Jun lalu, Khalid berkata beliau masih belum menerima sebarang maklum balas daripada pejabat peguam negara berhubung kertas siasatan yang diserahkan oleh polis.
Khairuddin Abu Hassan 4Justeru Khairuddin berkata, beliau hairan dengan sikap Khalid yang berkata, peguan Negara mengarahkan PDRM menyiasat kes 1MDB secara lebih mendalam.
Ini kerana dakwa Khairuddin lagi, beliau telah membuat laporan sejak 3 tahun lalu, soalnya, adakah siasat masih belum diselesaikan?
"Kenapa negara-negara luar yang saya buat laporan seperti singapura, switzerland, amerika syarikat, hong kong, peranchis serta united kingdom sudah pun selesai dengan siasatan-siasatan mereka?!
"Malahan, di singapura dan amerika syarikat tindakan undang-undang sedang serta sudah diambil keatas semua pengkhianat yang terlibat dengan kes skandal kewangan terbesar di dunia pada dekad ini.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: