SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?

SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?
link : SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?

Baca juga


SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?



Demikianlah Artikel SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?

Sekianlah artikel SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SKANDAL 1MDB: TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/06/skandal-1mdb-tak-masuk-akal-atau-mati.html
Desakan dan luahan Majlis Peguam cukup mudah - jangan sesekali meremehkan tuduhan serius yang terkandung dalam saman sivil DOJ berkaitan 1MDB.

Tindakan meremehkan itu, jika diperhati, tergambar berdasarkan semua reaksi pihak berkuasa Malaysia terhadap tindakan DOJ tersebut.

"Dakwaan dalam saman DOJ itu melibatkan pegawai 1MDB, keluarga mereka dan rakan sekutu yang lain, termasuk juga yang digambarkan sebagai Malaysian Official 1 dan isteri Malaysian Official 1.
"Memandangkan cara saman sivil itu diremehkan, diketepikan dan dikecam oleh pihak berkuasa Malaysia tanpa menangani semua tuduhan yang dibuat itu, ia adalah tindakan yang tidak dapat diterima," demikian desakan Presiden Majlis Peguam, George Varughese.

Beliau juga meluahkan kekesalannya terhadap media arus perdana yang  seolah-olah sepakat "menggelapkan" laporan mengenai tindakan DOJ itu.

"Semua ini membimbangkan kerana ia adalah tuduhan yang teruk. Intergriti dan kredibiliti institusi kewangan serta badan pengawalselia kita, di mata rakyat dan pemerhati global, adalah bergantung kepada respon pihak kerajaan kita mengenainya," ujar beliau lagi.

Membaca dan meneliti apa yang diperkatakan George itu,  masuk akal atau tidak apa yang diluahkannya?

Tetapi, apa reaksi Peguam Negara, Apandi Ali tentang desakan berkenaan?
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: