Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan

Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Baru, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel kejahatan, Artikel kriminal, Artikel Politik, Artikel sexual, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan
link : Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan

Baca juga


Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan



Demikianlah Artikel Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan

Sekianlah artikel Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tapak Bazar RM500 Dijual Semula RM8,000 Di Negeri Sembilan dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/06/tapak-bazar-rm500-dijual-semula-rm8000.html
Seremban - Terdapat peniaga yang menjual semula tapak bazar Ramadan pada pihak ketiga dengan harga RM8,000, setelah mendapatkannya pada harga hanya RM500 dari Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

Berikutan itu, kerajaan Negeri Sembilan akan mengkaji semula kaedah pembahagian tapak bazar Ramadan tahun depan bagi menyekat perbuatan tersebut, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan.

Katanya, terdapat rungutan dari masyarakat terhadap kadar sewa tapak bazar yang terlalu mahal.

"Saya kecewa kerana hasrat kerajaan negeri untuk membantu persatuan penjaja atau badan koperasi berniaga di tapak bazar Ramadan telah disalah guna dengan menjual tapak yang diberi dengan harga yang tinggi, hingga mencecah RM8,000 satu tapak.

Menurut Mohamad, kadar caj sewa dan permit penjajaan di bazar yang dikendalikan oleh hanya RM500 mengikut lokasi dan saiz tapak.

"Justeru tahun hadapan, kita bercadang untuk memberikan 50 peratus sahaja tapak bazar kepada persatuan dan koperasi manakala selebihnya akan dibuka kepada orang ramai dengan cara cabutan undi," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco negeri, di sini pada Rabu.

"Bagaimana kita mahu galakkan peniaga menurunkan harga makanan dan barangan sekiranya mereka terpaksa menyewa tapak bazar sehingga mencecah RM5,000 hingga RM8,000," kata Mohamad.

Subscribe to receive free email updates: