1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC

1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC
link : 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC

Baca juga


1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC



Demikianlah Artikel 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC

Sekianlah artikel 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 1MDB sudah selesai disiasat, tiada kaitan dengan DoJ, kata pengerusi PAC dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/1mdb-sudah-selesai-disiasat-tiada.html
Hasan Arifin berkata Laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB sudah dibentangkan di Parlimen untuk tindakan kerajaan.
Hasan-Arifin-doj-1mdb-bandar-malaysiaKUALA LUMPUR: Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berkata jawatankuasa tidak akan membuka semula siasatan terhadap 1MDB biarpun Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) memfailkan saman sivil terbaru untuk menyita aset yang didakwa dibeli dengan dana yang didakwadigelapkan dari dana pelaburan milik kerajaan itu.
Datuk Hasan Arifin berkata saman itu tiada kaitan dengan siasatan PAC, dan Laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB sudah pun dibentangkan di Parlimen untuk tindakan kerajaan.
“Terpulang kepada kerajaan persekutuan untuk ambil sebarang tindakan. PAC tidak akan buka lagi siasatan,” katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.
Hasan menjawab pertanyaan pemberita sewaktu diaju soalan mengenai saman terbaru DoJ, yang mahu menyita AS$540 juta (RM2.3 bilion) aset termasuk karya seni, barang kemas dan hak filem “Dumber and Dumber To” dan “Daddy’s Home”.
Keseluruhan nilai aset yang cuba didapatkan DoJ meningkat kepada AS$1.8 bilion (RM7.7 bilion) dengan tindakan mahkamah terbaru itu.
DoJ mendakwa dari 2009 hingga 2015, lebih AS$4.5 bilion (RM19 bilion) milik 1MDB dilencongkan pegawai tinggi dana itu dan rakan mereka.
Ini kali kedua Hasan berkata jawatankuasa tidak akan membuka semula siasatan ke atas 1MDB, selepas DoJ pada Julai tahun lepas dilaporkan sedang menyelongkar aset yang dipercayai dibeli dengan dana yang digelapkan daripada 1MDB.
Saman sitaan Julai tahun lepas mahu mendapatkan kembali semua aset termasuk tetapi tidak terhad kepada Hotel Park Lane di New York, sebuah hotel mewah di Beverly Hills, kondominium di New York, jet mewah, karya seni, serta biaya filem Martin Scorcese “The Wolf of Wall Street”, yang dibintangi Leonardo DiCaprio.
PAC yang dianggotai 9 ahli Parlimen kerajaan dan 5 ahli Parlimen pembangkang mengemukakan rumusan dan cadangan kepada kerajaan berhubung tadbir urus syarikat milik Menteri Kewangan Diperbadankan itu pada 7 April 2016.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: