Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka

Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka
link : Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka

Baca juga


Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka



Demikianlah Artikel Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka

Sekianlah artikel Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Amanah sasar 9 kerusi Dun, 1 Parlimen di Melaka dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/amanah-sasar-9-kerusi-dun-1-parlimen-di.html

Adly Zahari
Parti Amanah Negara (Amanah) Negeri Melaka mensasarkan sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan satu kerusi Parlimen dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.
Pengerusi Amanah Melaka Adly Zahari berkata kesemua kerusi sasaran parti itu adalah kerusi campuran dan kerusi majoriti tipis dimenangi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum 2013 lalu, namun ia masih bergantung kepada perbincangan bersama parti gabungan dalam Pakatan Harapan.
"Tumpuan kita (Amanah) kepada sembilan kerusi Dun dan satu Parlimen. Namun ia bergantung kepada perbincangan Pakatan Harapan.
"Sasaran Amanah tujuh daripada kerusi Dun tersebut adalah kerusi campuran.
" Ini kerana tertubuhnya Amanah berdasarkan sokongan kepada seluruh masyarakat jadi kita mengambil kira kekuatan itu (kerusi campuran) untuk memilih kawasan meletakkan calon parti.
"Kita yakin Pakatan Harapan masih dapat mengekalkan kerusi yang pernah dimenangi pembangkang dalam PRU lalu cuma untuk dapatkan kerusi campuran kita melihat kepada kesesuaian calon dalam pakatan,"ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Beliau ditemui ketika hadir  bersama piminan Amanah negeri dalam Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di Shah Beach Resort, Klebang malam tadi.
Menurut Adly lagi, Amanah bukan sahaja menumpukan kepada kerusi yang pernah ditandingi Pas tetapi turut memberi tumpuan kepada kerusi yang dimenangi tipis oleh BN di negeri itu.
Justeru beliau berkeyakinan Pakatan Harapan Melaka berpotensi untuk meraih sekurang-kurangnya 19 kerusi Dun dalam PRU-14 nanti.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: