Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam

Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam
link : Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam

Baca juga


Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam



Demikianlah Artikel Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam

Sekianlah artikel Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Anak syarikat rugi besar, Ladang Rakyat jawab Husam dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/anak-syarikat-rugi-besar-ladang-rakyat.html


Penutupan empat anak syarikat kerana kerugian operasi adalah sesuatu yang lumrah dalam perniagaan, kata pihak pengurusan Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat Negeri Kelantan menjawab satu pendedahan oleh Adun Salor, Datuk Husam Musa.
Dalam satu kenyataan sebelum itu, Husam berkata kesemua lima anak syarikat Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat Negeri Kelantan (LR) mengalami kerugian melebihi RM9 juta dan empat daripadanya telah ditutup.
Husam Musa calon MB KelantanMenurutnya hanya satu anak syarikat LR yang masih beroperasi iaitu Ladang Rakyat Project Management Sdn Bhd walaupun merekodkan kerugian untuk tahun 2016 berjumlah RM8.412 juta dan jumlah kerugian sejak ditubuhkan sebanyak RM8.5 juta.
"Empat lagi lagi anak syarikat telah ditutup operasinya.
"Syarikat berkenaan adalah Ladang Rakyat Aquafarm Sdn Bhd (ditutup 2017dengan kerugian terkumpul RM 166,339), Ladang Rakyat Tropical Sdn Bhd (2016, kerugian RM 98,500), Ladang Rakyat Agro Products Sdn Bhd (2016, kerugian Terkumpul RM 101,515) dan Ladang Rakyat Herbs Sdn Bhd (2016, kerugian RM 101,500)," katanya.
Kerugian terkumpul keseluruhan menurut Husam, bagi kelima-lima anak syarikat LR adalah RM 8,970,249 atau mencecah RM9 Juta.
Beliau yakin kerugian sebenar bagi kempat-empat anak syarikat yang telah ditutup adalah lebih besar, kecuali pada tahun 2015 keempat-empat syarikat ini tiba-tiba mencatat keuntungan.
"Ini mungkin pendapatan dari penjualan aset modal yang dibuat pada tahun 2015, sebelum ditutup pada tahun 2016," katanya.
Dalam penjelasan pihak LR yang tidak menamakan pegawai, menyatakan pihaknya bertegas tiada yang mencurigakan dari penutupan anak syarikat ini kerana Ladang Rakyat telah menerima Anugerah Kecemerlangan Indeks Akauntabiliti yang dianugerah oleh Ketua Audit Negara bagi tahun 2015.
"Ladang Rakyat ditubuh pada tahun 2006 dan anak syarikat ditubuh sekitar tahun 2008, termasuk syarikat Ladang Rakyat Project Management Sdn. Bhd.
"Syarikat Ladang Rakyat Project Management Sdn. Bhd. adalah anak syarikat yang mengurus ladang di Paloh empat seluas 954 ekar bermula pada tahun 2010.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: