Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M

Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M
link : Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M

Baca juga


Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M



Demikianlah Artikel Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M

Sekianlah artikel Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ismail Sabri: Umno tidak akan buka pintu kepada Dr M dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/ismail-sabri-umno-tidak-akan-buka-pintu.html
Ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata, Dr Mahathir tidak boleh keluar dan kembali ke parti itu sesuka hati kerana ia bukan partinya dan ada pelbagai prosedur perlu dipatuhi.
ismail-sabri
Umno tidak akan menerima Tun Dr Mahathir Mohamad semula, walaupun Datuk Seri Najib Razak bukan lagi perdana menteri, kata Ahli Majlis Tertingginya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Ini kerana, katanya, pengerusi Pakatan Harapan dan PPBM itu membidas kepimpinan sedia ada dan kini merupakan musuh Umno.
Beliau yang dipetik The Star berkata, bekas presiden Umno itu tidak boleh keluar dan kembali ke parti berkenaan sesuka hati kerana itu bukan partinya dan ada pelbagai prosedur yang perlu dipatuhi untuk menyertai Umno.
“Kami tidak akan pelawa dia kembali ke Umno semula dan ia tidak mudah untuk Dr Mahathir menyertai parti semula kerana dia kini berada dalam parti lain dan merupakan musuh Umno,” katanya ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Kota Belud, hari ini.
Jumaat lalu, Dr Mahathir melalui sebuah video klip yang dimuat naik ke Facebook berkata, beliau tidak akan kembali semula kepada Umno, walaupun Najib bukan lagi perdana menteri kerana parti itu sudah jauh tersasar dari matlamat asalnya.
Pada Mei 2008, Dr Mahathir keluar Umno selepas tidak berpuas hati dengan pentadbiran Abdullah.
Pada Februari 2016, bekas perdana menteri itu keluar Umno untuk kali ke-2 dalam tempoh 8 tahun kerana tidak puas hati dengan pentadbiran Najib berikutan penyingkiran anaknya, Datuk Seri Mukhriz sebagai menteri besar Kedah.

Subscribe to receive free email updates: