Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M

Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M
link : Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M

Baca juga


Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M



Demikianlah Artikel Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M

Sekianlah artikel Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sikap Hamka pada Sukarno jadi panduan santuni Dr M dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/sikap-hamka-pada-sukarno-jadi-panduan.html
Akhlak ulama dan ahli falsafah ulung Indonesia, Hamka terhadap bekas presiden Indonesia, Sukarno yang pernah memenjarakannya menjadi inspirasi kepada sikap Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad.
Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu beliau mencontohi sikap Hamka dalam menerima kehadiran Dr Mahathir yang kini menjadi Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan bekerjasama dengan KEADILAN dalam Pakatan Harapan untuk menumbangkan Umno BN.
“DSAI (singkatan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim) selalu berpesan kepada kami berkenaan sikap Buya Hamka terhadap Sukarno.
“Walaupun ada kesalahan Sukarno terhadap Buya Hamka, tetapi Buya Hamka tetap hadir menunaikan solat jenazah ketika kematian Sukarno,” katanya menerusi akaun Facebook miliknya.
Menurut Nurul Izzah, beliau percaya Tuhan mengubah hati Dr Mahathir yang kini kembali kepada jalan yang benar.
“Dahulu, Tun M menolak agenda Reformasi yang didokong oleh DSAI. Ternyata Tuhan menguasai hati manusia.
“Makanya kini, Tun M sebumbung bersama Parti Keadilan Rakyat atas Pakatan Harapan bersama-sama berusaha menjatuhkan kleptokrat – yang merupakan dasar utama Agenda Reformasi.
“Selama kita berada dalam kebenaran, yakinlah kebenaran pasti akan menang,” katanya lagi.
Dr Mahathir yang merupakanbekas perdana menteri keempat memecat Anwar pada tahun 1997 yang pada masa itu merupakan timbalannya.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: