Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat

Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat
link : Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat

Baca juga


Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat



Demikianlah Artikel Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat

Sekianlah artikel Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tuduh sokong campur tangan asing, Pemuda Amanah cabar Pemuda Umno debat dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/tuduh-sokong-campur-tangan-asing-pemuda.html


Pemuda Amanah Nasional mencabar Pemuda Umno berdebat tentang isu 1MDB ekoran kenyataan ketuanya Khairul Azwan Harun bahawa rakyat yang mengundi Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) menyokong campur tangan asing terhadap pentadbiran negara.
"Kami mencabar Pemuda Umno untuk berada sepentas berdebat atau berdiskusi tentang isu 1MDB yang menjadi liabiliti kepada negara.
"Siarkan secara langsung di stesen televisyen agar seluruh rakyat dapat menilai dan mengetahui isu ini dengan lebih mendalam," kata ketua Pemuda Amanah Nasional Mohd Sany Hamzan.
Mohd Sany HamzanBeliau berkata, Pemuda Umno cuba menakut-nakutkan rakyat kononnya Amerika campur tangan terhadap urusan negara Malaysia ekoran sokongan secara tidak langsung Pakatan Harapan terhadap tindakan Jabatan Kehakiman Amerika (DoJ) terhadap skandal 1MDB.
"Tidak berlaku sebarang campur tangan asing oleh Amerika sebaliknya negara itu bertindak ke atas jenayah pengubahan wang haram yang berlaku di negara mereka.
"Secara dasarnya, mana-mana negara sememangnya berhak mengenakan tindakan terhadap sesiapa yang telah melanggar undang-undang negara mereka seperti yang dilakukan oleh syarikat pelaburan 1MDB," katanya lagi.
Beliau turut menyifatkan Pemuda Umno sebagai 'bacul' dan takut untuk bersuara terhadap kebobrokan yang dilakukan 1MDB sebaliknya menjadi pengampu kerajaan sehingga sanggup menipu dan mengelirukan rakyat.
"Sebagai entiti orang muda, Pemuda Umno perlu menunjukkkan 'kejantanan' mereka dengan menyuarakan bantahan terhadap skandal terbesar negara yang telah menjejaskan dana negara serta merosakkan imej negara," katanya.
Justeru beliau menasihatkan Pemuda Umno agar tidak membodohkan serta merendahkan tahap pemikiran rakyat dengan memainkan sentimen serta persepsi jahat.
"Kami yakin, rakyat tidak mudah terpedaya dengan dakyah Umno-BN yang cuba menutup isu tersebut demi terus mengekalkan kuasa mereka," katanya.

Subscribe to receive free email updates: