Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah

Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah
link : Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah

Baca juga


Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah



Demikianlah Artikel Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah

Sekianlah artikel Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Audit: SPRM akan tubuh jawatankuasa khas siasat rasuah dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/audit-sprm-akan-tubuh-jawatankuasa-khas.html
Ketua pesuruhjaya SPRM mengakui terdapat isu yang boleh dilihat dengan teliti bagi mengambil tindakan sewajarnya.
Dzulkifli-Ahmad_audit_negara_600
KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan melihat keperluan menubuhkan pasukan khas untuk melihat isu rasuah dalam laporan audit jabatan kerajaan yang dikeluarkan semalam.
Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad mengesahkan terdapat isu dalam Laporan Ketua Audit Negara 2016 yang boleh dilihat dengan lebih teliti untuk diambil tindakan lanjut.
“Pegawai saya sedang meneliti laporan tersebut secara dekat. Kita telah mengenalpasti beberapa isu,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar hari ini.
“Saya janji kita akan ambil tindakan sewajarnya.”
Dzulkifli berkata pasukan khas itu akan menyiasat sama ada rasuah terlibat dalam isu yang dibangkitkan dalam laporan terhadap kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri serta agensi berkaitan kerajaan.
Antara isu dalam laporan terbaharu itu ialah 2 isu yang dilaporkan hari ini melibatkan percanggahan dalam prosedur dan pembayaran mengenai entiti korporat di bawah Kementerian Perumahan Sarawak dan pembelian sebuah hotel oleh agensi kerajaan Melaka.
Di Sarawak, ketua audit negara mendapati Perbadanan Kemajuan Perumahan Sarawak (HDC) membayar RM2.88 juta kepada 2 kontraktor untuk mengecat semula 12 unit perumahan awam, tetapi kerja itu tidak pernah dijalankan.
Ketua audit negara menambah HDC tidak mematuhi peruntukan Akta Prosedur Kewangan dan peraturan pemerolehan lain untuk satu projek naiktaraf di Sibu, apabila pembayaran didahulukan tanpa kebenaran yang diperlukan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: