PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS

PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS
link : PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS

Baca juga


PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS



Demikianlah Artikel PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS

Sekianlah artikel PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PKR KINI PERLU SEIRING DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN TIDAK PERLU LAGI TERUS MELAYAN PAS dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/pkr-kini-perlu-seiring-dengan-pakatan.html
KENYATAAN MEDIA MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

Pendirian Majlis Presiden Pakatan Harapan berkenaan kerjasama dengan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) adalah seperti berikut:

1) Pakatan Harapan tidak akan bekerjasama dengan PAS dalam Pilihanraya Umum ke-14 (PRU-14); dan

2) Pakatan Harapan sedang merangka strategi untuk kemungkinan menghadapi pertandingan tiga penjuru dalam PRU-14.


YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad
Pengerusi Pakatan Harapan

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden Pakatan Harapan

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YAB Lim Guan Eng
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

YBhg Hj Mohamad Sabu
Timbalan Presiden Pakatan Harapan

29 Ogos 2017


Di atas adalah kenyataan media Majlis Presiden Pakatan Harapan yang dikeluarkan lewat malam tadi selepas mesyuarat diadakan yang antara lain membincangkan kewujudan pertembungan pemikiran dalam PKR tentang perlu atau tidaknya parti itu terus bekerjasama dengan Pas.

Satu pihak dikatakan masih mahu meneruskan kerjasama dengan Pas dengan tujuan mengelakkan pertandingan tiga penjuru dan bagi mempertahankan Selangor, sementara satu pihak lain, sesuai dengan Pas sendiri yang memutuskan hubungan dengan PKR, merasakan tidak perlu lagi diwujudkan sebarang bentuk kerjasama dengan parti itu.

Keputusan Majlis Presiden malam tadi adalah pendirian paling jelas dan mudah difahami. Bermakna,  semua pemikiran dalam PKR perlu memahami dan menghormati keputusan tersebut. Mereka kini perlu bersatu dan bergerak seiring dengan pendirian rasmi Pakatan Harapan.

Tidak perlu dan tidak harus wujud lagi sebarang keinginan untuk terus bekerjasama dengan Pas selepas ini. Sebagaimana yang kerap ditulis dalam blog blog ini - lupakan Pas dan Pakatan Harapan perlu maju ke depan dengan keyakinan sendiri untuk menghadapi pilihanraya akan datang.

Dengan keputusan Majlis Presiden itu juga, jika Pakatan Harapan terus bergerak dengan kesepakatan yang jitu melalui gabungan PKR, DAP, Amanah dan Bersatu serta Hindraf untuk menumbangkan UMNO dan BN, maka pengundi tidak lagi keliru atau terasa dipermain-mainkan dengan gambaran wujudnya ketidaktentuan dan tidak konsisten dalam pendirian perjuangan mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: