Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid

Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid
link : Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid

Baca juga


Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid



Demikianlah Artikel Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid

Sekianlah artikel Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Serangan peribadi terhadap Dr Mahathir cermin tahap pemikiran Zahid dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/serangan-peribadi-terhadap-dr-mahathir.html
KEBIASAANNYA apabila berbalah dan mengungkit nama bapa serta keturunan ini adalah di kalangan kanak-kanak ataupun orang biasa.
Ada juga kita bangkitkan soal keturunan untuk memuliakan diri atau keluarga.
Namun soal keturunan atau asal usul ini bagi orang Islam, bukanlah boleh menjadi hujah utama untuk menilai seseorang.
Kebaikan seseorang di sisi agama terletak kepada nilai takwa sementara nilai khidmat dan pengorbanan boleh dijadikan sebagai hujah yang boleh ditonjolkan.
Bagaimanapun kesilapan yang pernah dilakukan seseorang pemimpin boleh juga diungkit untuk diterangkan kepada orang ramai jika ia boleh membawa kepada kebaikan bersama.
Saya tidak menyangka sama sekali seseorang bertaraf timbalan perdana menteri dan juga timbalan presiden Umno boleh mengungkit soal keturunan seseorang.
Sudah tentulah ungkitan soal keturunan ini meletakkan seorang bertaraf timbalan perdana menteri seperti orang kampung, malah tidak keterlaluan saya katakan seperti budak-budak yang bergaduh di dalam bilik darjah.
Mengungkit keturunan sesiapapun termasuk Dr Mahathir Mohamad atau Najib Razak, bukan sikap seorang pemimpin yang baik apatah lagi bagi yang berjawatan seperti timbalan perdana menteri.
Terangkanlah kesilapan di zaman pemerintahan Dr Mahathir, tetapi tidak perlulah sehingga menyerang peribadi dan keturunan.
Begitu juga di pihak pembangkang, kita dedahkan kepada orang ramai isu pengsonglapan wang rakyat seperti skandal 1MDB. Bukan "menumbuk di bawah paras pinggang" seperti dilakukan timbalan perdana menteri.
Apa yang dilakukan beliau ini cukuplah melambangkan tahap pemikiran beliau untuk dinilai oleh rakyat.

Subscribe to receive free email updates: