Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH

Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH
link : Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH

Baca juga


Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH



Demikianlah Artikel Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH

Sekianlah artikel Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sikap 'kluk klek' Pas tiada tempat dalam PH dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/sikap-kluk-klek-pas-tiada-tempat-dalam.html

Sany Hamzan Pakatan Harapan
Pendirian rasmi Pakatan Harapan (PH) yang tidak akan bekerjasama dengan Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan memudahkan lagi perancangan gerak kerja bersama antara keempat-empat parti sama ada di peringkat nasional mahupun negeri.
Menyambut baik keputusan PH selepas mesyuarat Majlis Presiden malam tadi, Ketua Pemuda AMANAH Nasional Mohd Sany Hamzan berkata, pendirian tegas itu amat dinanti-nanti.
"Rakyat sangat memberi harapan yang menggunung kepada Pakatan Harapan yang dianggotai PKR, DAP, AMANAH dan Bersatu untuk mengambil alih tampuk pemerintahan negara daripada kerajaan kleptokrasi yang dipimpin Datuk Seri Najib Razak.
"Oleh yang demikian rakyat mahukan satu gabungan yang ampuh bagi menghadapi PRU14 yang akan datang," katanya dalam kenyataan hari ini.
Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat Majlis Presiden malam tadi mengeluarkan kenyataan menolak sebarang kerjasama dengan Pas sebaliknya bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru dalam PRU14.
Kenyataan itu turut ditandatangani Presiden PH Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin, Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu.

Ia timbul apabila Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali minggu lalu mengumumkan sedang ada usaha berbincang dengan Pas secara tidak rasmi, sebagai persediaan PKR menghadapi PRU14.
Beliau yang juga Menteri Besar Selangor bagaimanapun menjelaskan, perbincangan dengan Pas itu tiada kaitan dengan PH sebaliknya atas inisiatif PKR sepenuhnya.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: