Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB

Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB
link : Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB

Baca juga


Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB



Demikianlah Artikel Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB

Sekianlah artikel Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Skandal 1MDB: IPIC sudah dimaklumkan bayaran akan dibuat bulan ini, kata 1MDB dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/skandal-1mdb-ipic-sudah-dimaklumkan.html
1MALAYSIA Development Berhad (1MDB) memaklumkan kepada syarikat Abu Dhabi, International Petroleum Investment Co (IPIC) mengenai pembayaran yang sepatutnya dibuat pada 31 Julai akan dibuat pada bulan ini kerana menunggu dana sewajarnya.
1MDB dalam satu kenyataan hari ini berkata kesemua bayaran kepada IPIC itu akan menggunakan wang yang dikumpul menerusi pelan rasionalisasi 1MDB.
“1MDB masih lagi menunggu dana yang sepatutnya diterima pada Julai 2017. Berikutan keperluan mendapatkan kelulusan kawal selia tambahan, penerimaan dana itu ditangguhkan kepada Ogos, 2017.
“Memandangkan dana ini akan digunakan bagi tujuan pembayaran kepada IPIC, 1MDB mengemukakan makluman bertulis kepada IPIC mengenai komitmen kami untuk memenuhi obligasi yang pada asalnya dijadualkan pada 31 Julai, 2017 kepada Ogos, 2017.”
Laporan sebelum ini menyatakan pembayaran sebanyak US$602.7 juta (kira-kira RM2.6 bilion) daripada 1MDB kepada IPIC adalah sebahagian daripada penyelesaian hutang.
Pelabur negeri Abu Dhabi, Mubadala berkata, pihaknya belum menerima maklumat daripada bank berhubung kelewatan bayaran daripada 1MDB berikutan tarikh berakhir.
1MDB, pada April mencapai persetujuan untuk membayar IPIC AS$1.2 bilion secara dua kali ansuran.
Sebagai sebahagian daripada perjanjian itu, 1MDB dan Kementerian Kewangan bertanggungjawab untuk semua pembayaran faedah dan prinsipal di bawah dua bon bernilai AS $ 3.5 bilion.
Perjanjian itu dicapai selepas 1MDB memungkiri bonnya pada tahun lepas, mencetuskan pertikaian dengan IPIC, yang meminta mahkamah London untuk menimbang tara tuntutan berjumlah AS$6.5 bilion.

Subscribe to receive free email updates: