The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?

The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?
link : The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?

Baca juga


The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?



Demikianlah Artikel The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China?

Sekianlah artikel The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel The Independent: Malaysia bakal terperangkap hutang China? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/the-independent-malaysia-bakal.html
Portal berita Singapura, The Independent memberi amaran Malaysia bakal menjadi negara yang jatuh terperangkap hutang China selepas Sri Lanka.
Sebelum ini portal itu melaporkan Sri Lanka menjadi negara Asia pertama jatuh ke “perangkap hutang China” selepas menerima pelaburan berbilion dolar dalam projek infrastruktur besar, berdasarkan panduan dan janji Beijing.

Sri Lanka kini menanggung hutang AS$8 bilion daripada keseluruhan AS$64 bilion dengan China disebabkan pelaburan besar dalam pelbagai projek.
Akibatnya, sebahagian besar pendapatan negara Asia Selatan itu terpaksa digunakan untuk melangsaikan hutang, bukannya untuk pembangunan sangat diperlukan negara yang bebas daripada perang saudara selama 25 tahun, pada 2009.
Statistik Bank Dunia dan Jabatan Perangkaan Malaysia menunjukkan syarikat milik kerajaan China melabur AS$35.6 bilion (RM152 bilion) di Malaysia, pada 2010 hingga 2016.
The Independent
PAUTAN PENUH: http://ift.tt/2hiAyYm

Subscribe to receive free email updates: