Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC

Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC
link : Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC

Baca juga


Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC



Demikianlah Artikel Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC

Sekianlah artikel Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Zahid ditahan reman bantu SPRM siasat kes membabitkan FIC dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/zahid-ditahan-reman-bantu-sprm-siasat.html


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menahan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu)  Zahid Mat Arip yang dahulunya adalah pegawai khas kepada mantan Pengerusi Felda bagi membantu siasatan berhubung pembelian hotel oleh Felda Investment Corporation (FIC) di Kuching, Sarawak.
Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad berkata Zahid Mat Arip ditahan pada pukul 4 pagi tadi di pejabat SPRM Putrajaya selepas hadir memberi keterangan.
Sementara itu, mynewshub.cc melaporkan seorang bekas pegawai khas kepada mantan Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Abdul Samad pada jam 4 pagi Selasa, bagi membantu proses siasatan pembelian hotel oleh Felda Investment Corporation (FIC) di Kuching, Sarawak.
Perkara itu turut disahkan sendiri oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad sambil menegaskan bahawa lelaki berkenaan ditahan di pejabat SPRM Putrajaya ketika hadir untuk memberi keterangan.
“Dia akan ditahan reman pada petang ini di Mahkamah Putrajaya,” katanya tanpa mendedahkan lebih lanjut selepas melancarkan Majlis Sahabat Gerakan Revolusi AntiRasuah (Gerah) di Hotel Ansa, Kuala Lumpur, hari ini.
Setakat ini, empat individu ditahan bagi membantu siasatan berhubung pembelian hotel berkenaan. Skandal tersebut menyebabkan anak syarikat Felda itu turut mengalami kerugian mencecah jutaan ringgit.
Dzulkifli pada 28 Julai lalu, mengarahkan kertas siasatan dibuka untuk pembelian sebuah hotel di Kuching pada 2014 itu yang disyaki dibeli oleh pihak FIC dengan harga lebih tinggi berbanding pasaran semasa.
SPRM memulakan siasatan pembelian hotel di Kuching itu susulan maklumat diterima pasukan penyiasat ketika menjalankan siasatan pembelian hotel bertaraf empat bintang di London oleh FIC sebelum ini.
Ini menyaksikan mantan Ketua Pegawai Eksekutif FIC, Mohd. Zaid Abdul Jalil ditahan reman empat hari bagi membantu siasatan setelah hampir 12 jam memberi keterangan di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya semalam.
Media sebelum itu melaporkan hartanah di Kensington tersebut dibeli antara 2013 dan 2015 pada harga 60 juta pound sterling (kira-kira RM330 juta) pada 16 Disember 2014.

Subscribe to receive free email updates: