Hadapi agenda Najib dengan hikmah

Hadapi agenda Najib dengan hikmah - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hadapi agenda Najib dengan hikmah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hadapi agenda Najib dengan hikmah
link : Hadapi agenda Najib dengan hikmah

Baca juga


Hadapi agenda Najib dengan hikmah



Demikianlah Artikel Hadapi agenda Najib dengan hikmah

Sekianlah artikel Hadapi agenda Najib dengan hikmah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hadapi agenda Najib dengan hikmah dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/09/hadapi-agenda-najib-dengan-hikmah.html
SEMUA pihak sedar bahawa selama Perdana Menteri Najib Razak berada di tampuk Putrajaya, rakyat semakin hari semakin tertekan. 
Terbaru, kenyataan Najib yang memandang remeh dengan GST 6%. Ia satu isyarat bahawa peratusan GST bakal meningkat lagi andai Najib terus berkuasa.
Kesedaran ini membawa satu kesimpulan oleh semua pihak bahawa mengekalkan Najib sebagai PM akan memberi implikasi bahaya. Justeru, semua pihak perlu menumpukan perhatian untuk memastikan Najib tidak diberi undi dalam PRU akan datang.
Proses menjayakan agenda menyelamatkan Malaysia daripada cengkaman Najib, mewajibkan semua pihak jelas akan perkara yang perlu dilakukan dalam menggagalkan permainan Najib menjelang PRU yang akan datang - iaitu dengan menggunakan mekanisma pecah perintah dan pecah undi di pihak Pakatan Harapan (PH) dan entiti pembangkang lainnya.
Hal ini kerana, Najib dan Barisan Nasional (BN) sedar sokongan rakyat kepada mereka sudah jatuh menjunam, maka memerlukan mekanisma pecah undi PH untuk membawa kepada kemenangan.
Sebelum ini, pihak PH sedar mekanisme yang terbaik dan terjamin untuk menghadapi keadaan ini adalah menerusi pertembungan satu lawan satu menentang Umno-BN.
Namun, dengan realiti pendirian aneh pemimpin PAS terkini, agenda Najib itu kelihatan bakal direalisasikan.
Justeru, mekanisma ini sudah difikirkan oleh PH.
Dengan melihat senario politik terkini dan perbandingan dengan data pengundi di semua peringkat dalam PRU lalu, pihak strategi dan pemegang data PH mendapati bahawa mekanisme Najib itu bukan cara terbaik bagi Najib untuk mengekalkan berkuasa.
Namun, ia tetap digunakan kerana cara ini adalah mekanisme terakhir bagi Najib untuk memastikan Umno-BN beserta dasar beban kepada rakyat kekal di Putrajaya.
Walaupun pendirian pemimpin PAS memberi kekuatan kepada Najib dan memungkinkan agendanya, dalam culaan PH dapati bahawa sokongan PAS itu dilihat pada tiga segmen:
i. Ahli PAS yang wala'. Mereka ini tetap akan mengundi PAS dan kemungkinan mengundi UMNO jika diarahkan begitu oleh pemimpin PAS.
ii. Ahli PAS yang tidak bersetuju dengan pendirian pemimpin PAS tetapi mendiamkan diri. Kemungkinan besar mereka ini tidak keluar mengundi atau memberi undi kepada PH.
iii. Penyokong PAS. Dari sudut kaji selidik, kalangan ini yang bakal mengundi PAS teramat rendah, dan kebanyakan mereka akan ambil pendirian (B), iaitu sama ada mereka tidak keluar mengundi atau mengundi PH.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: