PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah

PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah
link : PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah

Baca juga


PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah



Demikianlah Artikel PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah

Sekianlah artikel PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU14: Penjamuan Makanan dan Pemberian Hadiah dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/10/pru14-penjamuan-makanan-dan-pemberian.html

Penjamuan merujuk kepada pemberian makanan, cabutan bertuah, bekalan, dan barangan-barangan bernilai lain semasa pilihan raya.

________________________

 Pemberian makanan dan barangan ini boleh diberi oleh sesiapa sahaja, untuk tujuan mempengaruhi pengundi untuk mengundi seorang calon/parti, atau sebagai ganjaran untuk menghadiri aktiviti kempen.

Contoh:
• Makanan percuma diberi semasa acara kempen, atau makanan diberi di di pusat mengundi.
• Cabutan bertuah semasa ceramah
• Hadiah seperti perkakas elektrik diedarkan oleh pekerja parti bagi pihak calon atau parti
Bekalan seperti baja, beras, alat-alatan, atau barangan rumah diedarkan oleh pekerja parti bagi pihak calon atau parti

Subscribe to receive free email updates: