Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam'

Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam' - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam'
link : Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam'

Baca juga


Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam'



Demikianlah Artikel Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam'

Sekianlah artikel Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Amaran kepada JASA: Tarik balik 'BERSIH ancaman kepada Islam' dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/amaran-kepada-jasa-tarik-balik-bersih.html
BERSIH hari ini menuntut Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Tun Faisal Ismail Aziz untuk menarik semula kenyataannya bahawa kumpulan pemantau pilihan raya itu dan 1MDB adalah ancaman kepada umat Islam di negara ini.
Dalam satu kenyataan, Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah juga mendesak badan propaganda kerajaan itu supaya sebaliknya bekerjasama dengan kumpulan masyarakat dan badan NGO untuk mendapatkan semula aset yang didakwa dicuri dari 1MDB dan mengembalikannya kepada rakyat Malaysia."Saya amat terkejut dengan komen Tun Faisal bahawa kempen BERSIH berkaitan dengan 1MDB adalah contoh ancaman media sosial ke atas umat Islam.
“Jika kita meneliti kempen BERSIH mengenai pemulihan aset, bersama-sama dengan C4, adalah jelas bahawa usaha ini adalah tentang tadbir urus yang baik, akauntabiliti, ketelusan dan keadilan agihan.
"Beliau cuba mengelirukan isu sebenar dan membuat tuduhan liar berhubung niat baik kami untuk mendapatkan semula aset yang dicuri dari 1MDB, kerana kempen ini adalah jelas tentang usaha mengembalikan wang berkenaan kepada rakyat Malaysia dan bukan tentang menghasut kebencian terhadap kerajaan, seperti yang didakwa Tun Faisal,” kata Maria.
Tun Faisal semasa Persidangan Khayr Ummah 2017 di Kuala Lumpur, semalam dipetik oleh portal The Malaysian Insight sebagai berkata, kempen BERSIH dan tuduhan penipuan dalam 1MDB adalah contoh utama ancaman media sosial kepada masyarakat Islam.
Merujuk kepada kumpulan itu sebagai menyebarkan politik kebencian kebencian, Tun Faisal berkata penyebaran maklumat berkenaan menyebabkan orang ramai menganjurkan demonstrasi menentang kerajaan.Pembentangannya semalam dilaporkan mengandungi gambar perhimpunan BERSIH ketiga di Kuala Lumpur pada tahun 2012, yang mendesak agar reformasi pilihan raya diadakan serta rasuah ditamatkan. Ia turut memuatkan gambar kereta polis yang diterbalikkan oleh penunjuk perasaan.

Faisal kemudian mempersoalkan reaksi rakyat berhubung saman Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat untuk mendapatkan semula dana yang didakwa diselwengkan dari 1MDB.
“DOJ baru sahaja buat pengumuman tetapi di Malaysia, mereka sudah buat demonstrasi untuk Tangkap MO1 (Malaysian Official 1). Mana logiknya? Tiada logik.
“Hebahan maklumat tanpa penjelasan sewajarnya kadang kala buat rakyat marah, dan kemarahan itu tidak berasas. Ini adalah salah satu ancaman media sosial, serta jenayah siber dan beberapa yang saya sebut tadi (dalam pembentangan),” katanya yang dipetik lagi oleh portal itu.

Subscribe to receive free email updates: