BN tak faham maksud demokrasi sebenar?

BN tak faham maksud demokrasi sebenar? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul BN tak faham maksud demokrasi sebenar?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : BN tak faham maksud demokrasi sebenar?
link : BN tak faham maksud demokrasi sebenar?

Baca juga


BN tak faham maksud demokrasi sebenar?



Demikianlah Artikel BN tak faham maksud demokrasi sebenar?

Sekianlah artikel BN tak faham maksud demokrasi sebenar? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel BN tak faham maksud demokrasi sebenar? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/bn-tak-faham-maksud-demokrasi-sebenar.html

Kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak bahawa kononnya menukar kerajaan bukan satu idea yang bijak  dilihat seolah-olah pemimpin BN tidak memahami maksud demokrasi sebenar.
Rodziah Ismail Adun Batu Tiga, Rodziah Ismail berkata, rakyat sepatutnya diberi peluang untuk memilih kerajaan pada PRU14 kelak.

"Bagi saya, semua menteri Umno BN tidak faham maksud demokrasi yang sebenar termasuklah beliau sendiri.
"Rakyat perlu diberi peluang untuk memilih kerajaan yang dikehendaki pada PRU 14 nanti, bukannya ditakut-takutkan dengan sentimen perkauman yang semakin berleluasa tanpa batas," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.
Sebelum ini, Salleh mengeluarkan kenyataan bahawa menukar kerajaan akan menyelesaikan masalah negara bukan satu saranan bijak.
Selain itu, menukar kerajaan juga tidak boleh menyelesaikan maslah perkauman dan toleransi agama yang berlaku ketika ini.
Rodziah berkata, apa yang rakyat mahukan dengan penukaran kerajaan cukup sekadar mengurangkan bebanan kos sara hidup yang semakin melampau.
"Turunkan harga barang, mansuhkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) hapuskan tol, beri pendidikan percuma, beri biasiswa, bina rumah mampu milik dan sebagainya.
"Rakyat akan kaya dengan pentadbiran baru yang lebih jujur dan ambil berat akan kesusahan rakyat serta tidak perlu lagi untuk mengemis dan merempat di negaranya sendiri," tambahnya lagi.

Subscribe to receive free email updates: