Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi

Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi
link : Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi

Baca juga


Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi



Demikianlah Artikel Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi

Sekianlah artikel Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagi dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/lebih-50000-pengundi-parit-buntar-tidak.html

Lebih 50 ribu pengundi dalam Parlimen Parit Buntar tidak mahu mereka ditipu lagi menjelang pilihan raya umum ke 14 yang akan datang.
Malah mereka lebih rela tidak mengundi Umno dan BN dari terus dibohongi setiap kali tibanya pilihan raya.
Demikian dinyatakan oleh Penolong Setiausaha Parti Amanah Negara kawasan Parit Buntar, Hairul Nizam Ishak.
Lebih 50,000 pengundi Parit Buntar tidak mahu BN tipu lagiMenurut beliau isu yang amat mengecewakan pengundi ialah mereka senantiasa ditipu setiap kali Perdana Menteri dan pimpinan kabinet turun padang.
“Sejak pilihan raya umum tahun 2008 mereka telah berjanji akan membina Hospital Pakar Parit Buntar bagi memberi kemudahan kepada 120 ribu penduduk dalam Daerah Kerian.
“Mereka membuat janji kedua pada tahun 2012 sekali lagi untuk membuktikan bahawa kerajaan Umno dan BN mengotakan janji 2008 yang lalu.
“Selepas itu mereka berjanji lagi sehinggalah tahun 2017 yang menyaksikan tempoh pemerintahan kerajaan akan berakhir pada tahun 2018, tetapi bayang hospital pun tidak kelihatan, ” tegasnya.
Beliau juga berkata, antara janji yang dibuat oleh kerajaan Umno dan BN ialah untuk membina hospital tersebut bagi memudahkan penduduk dari mendapatkan rawatan pakar di Taiping dan Ipoh yang begitu jauh jarak perjalanannya.
“Selain itu mereka turut berjanji akan membina hospital sejak 10 tahun yang lalu diatas tanah seluas 21 hektar.
“Ia akan turut dilengkapi dengan wad bersalin, bilik pembedahan, orthopedik, pediatrik, haemodialisis dan juga pesakit luar.
“Jumlah katil juga dikatakan berjumlah 76 katil dan amat menyenangkan penduduk sekitar daerah ini sekiranya ia menjadi realiti, ” ujarnya.
Namun begitu katanya apa yang ditunggu tidak juga tiba sehingga ke hari ini.
Oleh kerana itu jelasnya, sejumlah 26,015 pengundi yang telah memberi mandat kepada Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dalam pilihan raya umum ke-13 yang lalu perlu meneruskan sokongan kepada Pakatan Harapan.
“Sudah hampir tiga kali pilihan raya janji yang sebesar itu pun tidak dapat mereka tunaikan sebagai sebuah kerajaan persekutuan yang memerintah.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: