Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak

Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak
link : Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak

Baca juga


Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak



Demikianlah Artikel Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak

Sekianlah artikel Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyak dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/pemuda-ph-ngo-akan-berkampung-di.html

Pemuda Pakatan Harapan dan NGO akan mengadakan demontrasi di hadapan bangunan Parlimen untuk mendesak kerajaan menurunkan harga petrol dan diesel yang naik setiap minggu berturut-turut yang disifatkan sangat membebankan rakyat.
Pemuda PH, NGO akan berkampung di Parlimen protes kenaikan harga minyakPengarah Mobilasi Pemuda Harapan Shazni Munir Mohd Ithnin berkata, Setelah minggu lalu mencatatkan kenaikan maksimum untuk RON95 dan RON97, bermula hari ini, mencatatkan sekali lagi kenaikan, menjadi rekod kenaikan tertinggi sejak pengiraan harga baharu minyak dibuat berdasarkan MOPS.
“Pemuda PH merasakan kerajaan telah sampai ke tahap tuli dan gila. Keresahan dan rungutan rakyat dengan beban kenaikan harga barang seakan-akan menjadi hiburan yang mengasyikkan buat penyangak-penyangak yang berkuasa.
“Ada benarnya juga untuk rungutan dan keresahan ini kita tekad dan luncurkan di medan jalan raya,” ujarnya dalam satu kenyataan.
Pemuda PH dan NGO dijangka akan mengadakan demontrasi dengan berkampung di luar kawasan bangunan Parlimen. Demontrasi itu dijangka akan dimulakan pada malam Selasa depan pada jam 12.00 tengah malam pada 21 November depan.
“Kita bercadang akan berkampong dalam tempoh 24jam. Jika Rabu minggu depan minyak masih tidak turun, kemungkinan tempoh perkampungan itu akan berlansjutan atau akan ada beberapa lagi aksi protes yang lain akan dilakukan oleh Pemuda PH.
“Dikalangan yang hadir kita minta mereka membawa khemah untuk bermalam,” ujarnya lagi.
Shazni Muni yang juga Naib Ketua Pemuda AMANAH berkata, Pemuda PH mahu menyuarakan amaran agar harga bahan api untuk minggu depan diturunkan, sekurang-kurangnya sebanyak 7 sen.
“Jika sekali lagi ianya naik hingga mencatatkan rekod tertinggi – dengan penuh takzim – kami menjemput seluruh rakyat Malaysia untuk berhimpun di depan Parlimen Malaysia. Kita berkampung hingga Perdana Menteri setuju untuk harga minyak turun dan stabil.
“Kerajaan benar-benar tidak mengambil endah teriakan dan rungutan rakyat di bawah. Kenaikan sebanyak 7 sen untuk RON95, 6 sen untuk RON97 dan 5 sen untuk diesel benar-benar mencabar kesabaran rakyat yang telah sedia susah dan perit dengan bebanan GST dan kenaikan harga barang keperluan.
“Kita menyeru kepada seluruh rakyat untuk bersama-sama dalam protes ini bagi memastikan harga bahan api turun dan stabil,” ujarnya.
Hari ini harga runcit mingguan bagi petrol RON95 naik tujuh sen kepada RM2.38 seliter manakala RON97 naik enam sen kepada RM2.66 seliter dan harga runcit diesel pula naik lima sen kepada RM2.25 seliter, berkuat kuasa tengah malam tadi hingga 22 November depan.
Dengan harga baharu runcit petrol dan diesel itu menunjukkan peningkatan berturut-turut bagi bulan November.

Subscribe to receive free email updates: