Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam

Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam
link : Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam

Baca juga


Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam



Demikianlah Artikel Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam

Sekianlah artikel Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis akan siasat Zunar, kali ini kerana lukisan ayam dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/polis-akan-siasat-zunar-kali-ini-kerana.html
Kartunis politik itu akan dipanggil untuk diambil keterangan Rabu ini dalam siasatan ke atas lukisan yang dilukis Ogos lalu.
zunar-arrestedPETALING JAYA: Kartunis politik, Zunar akan dipanggil pihak polis pada Rabu ini untuk diambil keterangan dalam siasatan ke atas satu lukisan ayam.
Zunar, atau nama sebenar Zulkiflee SM Anwarul Haque, 55, berkata beliau akan disiasat Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia dari Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman.
“Saya dihubungi pada jam 2.00 petang tadi setelah saya tiba ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang. Siasatan akan bermula pada jam 11.00 pagi, Rabu ini, di Menara 238, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur,” katanya kepada FMT.
Zunar tidak mahu memberikan maklumat lanjut mengenai lukisannya itu supaya tidak mengganggu siasatan polis, cuma berkata lukisan ayam itu dilukis Ogos lalu.
“Apa yang saya tahu, ada yang membuat laporan polis berhubung lukisan kartun ayam ini,” katanya.
Zunar pernah disiasat bawah Akta Mesin Cetak dan Akta Penerbitan dan kini menghadapi 9 pertuduhan bawah Akta Hasutan. Beliau juga dilaporkan dihalang keluar negara sejak Jun 2016.
Kementerian Dalam Negeri juga mewartakan perintah larangan terhadap bukunya, “Sapuman: Man of Steal” kerana mungkin memudaratkan kepentingan negara.

Subscribe to receive free email updates: