Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS

Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS
link : Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS

Baca juga


Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS



Demikianlah Artikel Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS

Sekianlah artikel Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Umno diharamkan, S46 dan PKR di zaman Dr M, kata PAS dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/umno-diharamkan-s46-dan-pkr-di-zaman-dr.html
PAS tidak pernah lupa peristiwa pertelingkahan dalaman Umno dan perpecahan parti Melayu yang menandai zaman Dr Mahathir.
idris-mahathirKUALA LUMPUR: PAS tidak pernah lupa peristiwa pertelingkahan dalaman Umno dan perpecahan yang menandai zaman Tun Dr Mahathir Mohamad, kata Naib Presiden Idris Ahmad.
Menjawab tuduhan pengerusi Pakatan Harapan terhadap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Idris berkata sebenaarnya Dr Mahathir punca besar perpecahan Melayu melihat kepada beberapa peristiwa politik penting yang berlaku di zamannya.
“Zaman dialah kita tengok Melayu berpecah. Tiga timbalan perdana menteri, 3 timbalan presiden Umno terpelanting, lahir Semangat 46, Umno diharamkan, PKR dilahirkan, itu semua sewaktu zaman beliau,” kata Idris kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul.
“PAS tak pernah lupa,” tambahnya.
Idris menambah bekas perdana menteri itu mengitar semula “benda” yang sama dan beliau selaku seorang negarawan tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seperti itu.
“Dia sebagai negarawan kadang-kadang pun bercakap tak macam seorang negarawan. Bercakap tentang Bugis, perompak, yang tak sepatutnya keluar dari mulut seorang negarawan.
“Kita sedia dikritik tapi biarlah dalam bentuk fakta, tidak ada emosi, jangan fitnah. PAS bukan maksum,” kata Idris, dan menambah partinya sedia menjawab kritikan berdasarkan prinsip Islam.
Dr Mahathir di blognya kelmarin menggesa Hadi menarik balik amanat yang dikaitkan dengannya, yang menurut Dr Mahathir menyebabkan orang Islam di negara ini berpecah dan berpuak.
Pengerusi PH itu berkata demikian selepas Hadi ketika ditemubual Sinar Harian 20 Oktober lepas berkata Dr Mahathir perlu bertaubat kerana menjadi punca kerosakan negara.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: