APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?

APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?
link : APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?

Baca juga


APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?



Demikianlah Artikel APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?

Sekianlah artikel APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/apa-bezanya-najib-dengan-hassan-malek.html
Perdana Menteri, Najib Razak berkata, janji Pakatan Harapan untuk mengembalikan subsidi minyak dan memansuhkan tol tidak membantu usaha mengekang pencemaran udara kerana sekiranya dilaksanakan ia bakal meningkatkan jumlah kenderaan di jalanraya.

Katanya, dengan pertambahan jumlah kenderaan di jalanraya, ia akan menjadikan pelepasan karbon dioksida lebih tinggi sedangkan kerajaan berusaha untuk menurunkan kadarnya.

"Kami bertekad untuk mencapai pengurangan 45 peratus pencemaran pada 2030 dan mensasarkan bebas karbon menjelang 2050 sebagai suatu komitmen kepada generasi muda akan datang, ujar beliau.

Cerdik atau tidak kata-kata atau hujah Perdana Menteri itu?

Dengan kata lain, hujah Najib itu bermakna, untuk mengurangkan pencemaran dan menghadkan pelepasan karbon, maka harga minyak dan kadar tol perlu sentiasa dinaikkan oleh kerajaan bagi mengelakkan lebih ramai rakyat memiliki kenderaan sendiri.

Menjelang tahun 2050 dan demi mencapai matlamat bebas karbon, berapa tinggi harga minyak dan tol yang mahu dinaikkan oleh kerajaan?
Tidakkah Najib sedar bahawa kenderaan bukan lagi barang mewah, tetapi suatu keperluan bagi rakyat memandangkan sistem pengangkutan awam kita belum benar-benar efisien, cekap dan menyeluruh?

Bagaimana dengan janji Najib sendiri sebelum PRU 13 mahu menurunkan harga kereta secara berperingkat-peringkat?

Tidakkah janji itu akan menambahkan jumlah kenderaan dan menyebabkan pelepasan karbon yang lebih tinggi?

Dengan menggunakan hujah bahawa polisi mengembalikan subsidi minyak dan memansuhkan tol hanya akan menyebabkan pencemaran, apakah sebenarnya yang menjadi keutamaan bagi Najib sebagai Perdana Menteri - memberi keselesaan kepada rakyat menjalani kehidupan seharian atau disebabkan gagalnya beliau berbuat sesuatu yang lebih, lalu mencipta alasan-alasan tidak cerdik untuk mewajarkan tindakannya?

Dalam hal ini, apakah bezanya hujah Najib itu dengan kenyataan beberapa menteri dan pemimpin UMNO sebelum ini yang antaranya:-
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: