MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!

MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi! - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!
link : MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!

Baca juga


MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!



Demikianlah Artikel MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi!

Sekianlah artikel MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MA63: Ajak debat macam budak-budak. Paloi! dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/ma63-ajak-debat-macam-budak-budak-paloi.html
Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Abang Johari Openg menolak cabaran berdebat dengan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkenaan Pejanjian Malaysia 1963 (MA63).
"Ada orang itu hendak bawa (ajak) saya berdebat. Tapi pakai (untuk) apa berdebat dengan dia. Macam budak-budak. Paloi! (Bodoh)," kata Abang Johari sebagaimana dipetik Utusan Borneo.
"Sebaliknya kita Sarawak ada maruah dan cara untuk berunding dengan persekutuan," tambah beliau ketika merasmikan mesyuarat Parti Pesaka Bumiputera (PBB) Zon 1 di Kuching hari ini.
Beliau juga dilaporkan berkata debat itu tidak akan menyelesaikan sebarang tuntutan hak-hak Sarawak di bawah Perjanjian Malaysia.
Sebelum ini, Pandikar berkata beliau seorang 'pro-Malaysia' dan menempelak dakwaan kumpulan nasionalis Borneo bahawa Malaysia Timur dan Barat merupakan wilayah setaraf apabila persekutuan ditubuhkan.
Kemudian, Abang Johari berkata beliau berbeza pandangan dengan Pandikar yang mempersoalkan kepentingan dokumen MA63.
Pandikar menjawab beliau '100 kali' tidak bersetuju dengan ketua menteri dan sedia berdebat dengan beliau berhubung perkara ini.

Subscribe to receive free email updates: