Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?

Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?
link : Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?

Baca juga


Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?



Demikianlah Artikel Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak?

Sekianlah artikel Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Macam mana Khalid nak tolong PAS, Umno serentak? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/macam-mana-khalid-nak-tolong-pas-umno.html
PAS menganggap kenyataan terbaru bekas menteri besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, sebagai janggal.
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata pihaknya melihat pendirian Khalid yang "menyokong Umno" untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang tidak sehaluan dengan sikap beliau kepada PAS.
"Kenyataan beliau menyokong Umno dalam PRU ke-14 dan pada waktu sama menyokong PAS juga adalah perkara janggal, kerana PAS dan Umno saling berlawanan dalam konteks politik," katanya kepada Malaysiakini, hari ini.
Semalam, Khalid - yang pernah dibayangkan bakal menyertai PAS oleh sesetengah pemimpin parti itu - muncul bersama Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Konvensyen Umno Selangor.
Program itu diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.Khalid hadir bersama seorang lagi bekas menteri besar yang pernah menyertai PAS - sebelum berhijrah ke PKR dan kembali semula ke pangkuan Umno - Tan Sri Muhammad Muhammad Taib.

Khalid ialah bekas bendahari agung PKR dan disegani sebagai tokoh korporat yang berjaya membuat gerakan mengejut - digelar Dawn Raid - menguasai syarikat Sime Darby pada 7 Sept 1981.
Percaturan politik PKR menyaksikan beliau diketepikan oleh aliran perdana parti terbabit sebelum beliau akhirnya dipecat pada 2014.
Langkah itu membawa Khalid lebih akrab dengan PAS, terutama presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Sokong Umno lawan PAS
Menjelang himpunan Fastaqim 2.0 di Kuala Nerus, pemimpin PAS mendakwa akan ada kejutan diumumkan pada program itu membabitkan penyertaan tokoh terkenal ke dalam parti.
Ketika cakap-cakap semakin kencang, Khalid memang membuat kemunculan di Fastaqim 2.0 namun menegaskan beliau kekal sebagai anggota parlimen bebas.Ketika di Konvensyen Umno Selangor semalam, Khalid menyatakan kesediaannya untuk bekerjasama dengan Umno dan PAS di Selangor bagi menghadapi kerajaan negeri yang dibentuk bersama oleh PKR, DAP, Parti Amanah Negara serta wakil PAS.

Lidah rasmi PAS, Harakahdaily, setakat petang ini turut menyiarkan penjelasan dibuat Khalid mengenai kehadirannya di majlis Umno semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: