DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?

DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?
link : DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?

Baca juga


DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?



Demikianlah Artikel DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK?

Sekianlah artikel DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DENGAN SIAPA LAGI TOK HIM PERNAH AMBIL DEDAK? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/dengan-siapa-lagi-tok-him-pernah-ambil.html

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali tanpa berselindung mengakui pernah mengambil dedak daripada bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad ketika beliau mengetuai kerajaan dahulu.

"Tidak sedikit jasa Tun Mahathir kepada saya. Ketika saya sertai semula UMNO, tak sampai sebulan saya dilantik jadi Ahli MT UMNO.

"Beliau sayang dan tolong saya dalam hidup. Saya dapat dua atau tiga projek yang saya minta dan Tun Mahathir luluskan.

"Jadi maknanya, saya makan dedak lebih awal daripada yang lain-lain," kata Ibrahim yang juga mesra dengan panggilan Tok Him.

Memang hebat Tok Him, ketika tak ramai orang ambil lain berpeluang dapat dedak daripada Tun Mahathir, tetapi beliau senang-senang memperolehinya.

Tetapi, apakah beliau hanya pernah ambil dedak daripada Tun Mahathir ketika beliau berkuasa saja?

Bagaimana selepas Tun Mahathir bersara dan ketika itu Tok Him menubuhkan NGO Perkasa?

Apakah ia melalui sumbangan dedak daripada Tun Mahathir juga?

Selain itu, macam mana pula dengan pemimpin-pemimpin lain, pernahkah Tok Him dapat dedak daripada mereka?

Misalnya, pernahkah Tok Him dapat dedak daripada Ku Li?

Misalnya juga, pernahkah Tok Him dapat dedak daripada Tok Guru Nik Aziz ketika Allahyarham menjadi Menteri Besar Kelantan dahulu?

Misalnya lagi, pernahkah Tok Him dapat dedak daripada Najib Razak?

Lagi misalnya, pernahkah Tok Him mengambil dedak daripada menteri-menteri yang ada sekarang untuk menghidupkan NGO Perkasanya?

Pernah mengambil dedak daripada Tun Mahathir barangkali belumlah cukup hebat, tapi jika Tok Him terbukti pernah dapat dedak daripada semua nama-nama yang disenaraikan di atas, sah beliau memang pemimpin Melayu yang terhebat.

Bermakna, selain "raja katak", satu lagi gelaran yang sesuai buat beliau juga ialah "raja dedak".

Subscribe to receive free email updates: