Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH

Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH
link : Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH

Baca juga


Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH



Demikianlah Artikel Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH

Sekianlah artikel Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dr M tidak jadi isu di Negeri Sembilan, kata PH dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/dr-m-tidak-jadi-isu-di-negeri-sembilan.html
Pengerusi PH negeri berkata pengundi di Negeri Sembilan tumpu pada isu sara hidup dan kemampuan membawa perubahan.
Aminuddin-Harun
Tun Dr Mahathir Mohamad dan keputusan Pakatan Harapan mencalonkan beliau sebagai calon perdana menteri tidak menjadi isu di Negeri Sembilan, kata pengerusi PH negeri, Aminuddin Harun.
Ini kerana para pengundi di Negeri Sembilan tumpu pada isu sara hidup dan kemampuan membawa perubahan.
“Yang mereka fikirkan sekarang bukan siapa perdana menteri tapi siapa yang mampu melakukan perubahan. Pengundi nak kos sara hidup dikurangkan dan gaji ditingkatkan. Mereka mahu keluar dari permasalahan ini. Ini masalah yang harus kita tangani,” katanya kepada FMT.
Aminuddin berkata rakyat kebanyakan sebenarnya tidak terlalu memikirkan isu calon perdana menteri. “Cuma orang yang hidup dalam politik yang selalu memikirkan perkara itu.”
“Saya rasa apabila nama Dr Mahathir dan Dr Wan Azizah disebut, saya rasa rakyat lebih yakin, terutamanya ahli-ahli PKR, PPBM, DAP dan Amanah,” katanya.
Pakatan Harapa mengumumkan gandingan Dr Mahathir dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai perdana menteri dan timbalan perdana menteri, untuk menghadapi pilihan BN, Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Zahid Hamidi.
PAS masih belum mengumumkan gandingan mereka.
Sementara itu, Aminuddin turut ditanya siapakah calon menteri besar Negeri Sembilan sekiranya gabungan itu memenangi negeri itu nanti.
“Buat masa ini kita belum bincang sebab kita tengah tumpukan pengagihan kerusi,” katanya.
Dalam PRU13 lalu, BN memenangi 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan manakala DAP memenangi 11 kerusi diikuti PKR sebanyak 3 kerusi.

Subscribe to receive free email updates: