FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK

FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK
link : FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK

Baca juga


FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK



Demikianlah Artikel FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK

Sekianlah artikel FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel FELDA DIGESA JELASKAN TERMA2 PERJANJIAN TANAH DI JALAN SEMARAK dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/felda-digesa-jelaskan-terma2-perjanjian.html
Inilah 'wayang kulit' Felda dan kerajaan kleptokrasi yang cuba menutup segala kelemahan penggadaian tanah milik Felda di Jalan Semarak kepada syarikat Synergy Promenade setelah dikecam hebat oleh rakyat Malaysia.
Begitu mudah Felda jual tanah tersebut dan kini teramat mudah pula syarikat Synergy Promenade serah semula.
Tan Sri Shahrir Samad selaku Pengerusi Felda mesti terangkan segala terma-terma untuk dapatkan semula tanah Felda di Jalan Semarak dari syarikat Synergy Promenade.
Berapa jumlah wang yang Felda kena bayar semula kepada syarikat tersebut?
Dari sumber kewangan mana Felda dapatkan wang untuk bayar semula pada Synergy Promenade?
Apa syarat-syarat penyerahan semula tanah ini kepada Felda?
Sudahkah Felda buat pembayaran semula dalam bentuk kewangan  kepada syarikat Synergy Promenade?
Bila pembayaran dibuat kerana secara mendadak tanah itu diumumkan  diserah semula pada Felda?
Ahli-ahli Lembaga Pengarah Felda dan kerajaan kleptokrasi buat harta benda Felda macam bapa mereka punya!!
Jual dan ambil semula ikut suka hati mereka saja!!
Yang lebih menyedihkan kita dan tidak logik ialah apabila secara pantas tanpa disiasat, Datuk Azam Baki dari SPRM kata tiada unsur-unsur rasuah dalam kes penggadaian tanah Felda ini.
Pihak penguatkuasa undang-undang belum jalankan siasatan tetapi awal-awal lagi pegawai tinggi SPRM kata tiada sebarang unsur-unsur rasuah.
Cukup pelik perangai Azam Baki ini!!
Dia pun nak jadi kaki bodek minda lemah otak udang juga ke sepertimana pemimpin-pemimpin bangang UMNO?
Keseluruhan rakyat Malaysia ingin mendengar penjelasan secara terperinci dan komprehensif dari Pengerusi Felda selaku 'burung kakak tua' kepada kerajaan kleptokrasi terlebih dahulu!!
Pada hemat peribadi saya; 'wayang kulit' Felda ini adalah untuk menyelamatkan imej UMNO serta BN yang dikecam hebat oleh warga peneroka mahupun rakyat Malaysia dari segenap lapisan masyarakat dalam isu skandal terbaru ini!!
Pemimpin-pemimpin bangang UMNO dan kerajaan kleptokrasi tahu sekiranya isu ini tidak diselesaikan segera mereka bakal kehilangan majoriti kerusi-kerusi Parlimen yang berada di kawasan-kawasan Felda!!
Jumlah keseluruhan kerusi-kerusi parlimen di kawasan-kawasan Felda berjumlah lebih kurang 54 kerusi!!
32 juta rakyat Malaysia jangan mudah terperangkap dengan permainan 'wayang kulit' Felda ini!! Kita jangan lagi biarkan UMNO dan BN memperbodohkan keseluruhan warganegara Malaysia khususnya para peneroka di seluruh pelusok tanahair!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN

Subscribe to receive free email updates: