Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP

Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP
link : Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP

Baca juga


Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP



Demikianlah Artikel Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP

Sekianlah artikel Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jangan melebih-lebih bincang isu calon PM, pesan belia DAP dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/jangan-melebih-lebih-bincang-isu-calon.html
Syerleena Abdul Rashid dan 15 ahli politik muda DAP meminta perbincangan isu perdana menteri jangan dileret-leretkan kerana PH perlu fokus kepada isu polisi.
syarleena-ph Jangan melebih-lebih bincang isu calon perdana menteri kerana Pakatan Harapan perlu fokus kepada isu-isu polisi dan tawaran kepada rakyat, kata pemimpin belia DAP, Syerleena Abdul Rashid.
Penolong Setiausaha Publisiti Wanita DAP itu bersama 15 ahli politik muda lain meminta perbincangan isu perdana menteri jangan dileret-leretkan agar perbincangan polisi dan kerangka tawaran yang lebih konstruktif boleh diutamakan.
“Disamping meraikan pelbagai pendapat, kita harus segera sedar bahawa masa tidak menyebelahi kita,” kata mereka dalam kenyataan hari ini.
“Perbincangan yang meleret-leret terhadap isu calon perdana menteri pada tahap ini adalah bersifat ‘melebihi dari yang perlu’. Ia telah mengalih tumpuan rakyat dari isu sebenar untuk menolak salahguna kuasa serta rasuah dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Najib Razak serta BN.”
Hari ini, veteran politik Dr Syed Husin Ali mahu PH memberikan masa untuk mendengar suara rakyat dalam isu calon perdana menteri sehingga pengumuman pembubaran Parlimen.
Bekas timbalan presiden PKR itu berkata matlamat PH jauh lebih besar daripada soal menentukan siapa perdana menteri, maka isu tersebut tidak perlu diperbesar-besarkan.
“Saya merasa hairan kenapa isu menentukan dengan segera nama calon perdana menteri daripada PH sudah menjadi begitu besar sekali. Kenapa perlu terburu-buru memutuskannya?” katanya dalam satu kenyataan.
Semalam Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohamad engumumkan calon perdana menteri gabungan pembangkang itu, yang dinanti-nantikan pemerhati politik, akan diumumkan Ahad ini, di satu konvensyen di Shah Alam.
Sebelum ini, media melaporkan 3 komponen PH – PPBM, DAP dan Amanah – bersetuju untuk menamakan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri sementara, sehingga Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim bebas dari penjara dan layak mengambil alih jawatan itu.
Dikatakan perkara itu tidak diumumkan kerana PKR mahu membincangkan perkara itu di peringkat parti. Sebelum ini, PKR berkeras mahu presiden mereka, dan isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai perdana menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: