Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade

Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade
link : Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade

Baca juga


Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade



Demikianlah Artikel Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade

Sekianlah artikel Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kadir mahu forensik siasat ahli lembaga pengarah Synergy Promenade dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/kadir-mahu-forensik-siasat-ahli-lembaga.html
Datuk A Kadir Jasin mempersoalkan peranan seorang wanita yang dikenali sebagai Datuk Marina Hashim antara salah seorang Lembaga Pengarah syarikat Synergy Promenade Sdn Bhd yang memulangkan 16 lot tanah kepada Felda.
Menurut Kadir melalui tulisan di blognya menunjukkan carian di internet mendapati Synergy Promenade adalah syarikat kontraktor dan peniagaan umum yang ditubuhkan pada tahun 2000.
“Kalau Marina Hashim itu sama dengan wanita yang dipersembahkan oleh majalah Nona pada 18 September tahun lalu, maka dia adalah seorang jelitawan dan ibu dalam usia 40-an.
“Dalam laporan majalah tersebut memetik salah seorang anaknya, Muhammad Nuraiman Rayyan Erwazri, sebagai berkata ibunya ‘bekerjasama rapat dengan pengurusan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda)’
“Jadi audit forensik dan penyiasatan polis yang Najib sebutkan itu perlulah memastikan apakah bentuk kerjasama rapat di antara wanita itu dengan pengurusan Felda.
“Memandangkan banyaknya kejadian berbentuk skandal dan rasuah yang berlaku dalam Felda dan Felda Global Ventures (FGV) yang kesemuanya mengancam kepentingan peneroka Felda serta generasi kedua Felda, maka wajiblah skandal tanah Jalan Semarak ini disiasat hingga ke akar umbi.
“Manalah tahu mungkin benar-benar wujud apa yang dipanggil ‘FGVMafia’ dalam FGV dan Felda yang menjadi dalang menghisap darah peneroka,” ujarnya seperti dipetik.
Tan Sri Shahrir Abdul Samad (tengah) menyaksikan penyerahan semula geran hak milik tanah di Jalan Semarak oleh Synergy Promenade Sdn Bhd kepada FELDA yang diwakili oleh Pengurus Besar Felda Datuk Ab Ghani Mohd Ali (kanan) dan Synergy Promenade Sdn Bhd yang diwakili oleh Pengarah Pembangunan Perniagaan Synergy Promenade Sdn Bhd Datuk Marina Hashim (kiri) di Menara Felda semalam.-Foto Bernama.
Semalan Pengerusi Felda Tan Sri Shahrir Samad menerusi sidang medianya memaklumkan pemaju projek berkenaan telah bersetuju memulangkan hak tanah tersebut, yang kesemuanya berjumlah 16 lot, kepada Felda tanpa sebarang kos dan semua dokumen berkaitan akan dipulangkan dan akan didaftarkan atas nama Felda.
Ahli Majlis Pimpinan Bersatu ini juga berkata, beliau berasa pelik apabila dengan mudah syarikat berkenaan memulangkan 16 lot tanah berkenaan kepada Felda.
“Kalau itulah caranya, nampak sangat bahawa ada silap mata dalam “kehilangan” dan “perolehan balik” tanah bernilai tinggi itu.
“Hanya orang betul bendul dan tidak tahu apa-apa sahaja akan percaya penyelesaian ajaib ala wayang kulit itu.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: