Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis

Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis
link : Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis

Baca juga


Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis



Demikianlah Artikel Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis

Sekianlah artikel Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mahathir ‘hasut’ rakyat guling Najib, Pemuda Umno buat laporan polis dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/mahathir-hasut-rakyat-guling-najib.html
Laporan polis terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad menimbun sejak perdana menteri selama 22 tahun itu menyertai pembangkang.
Laporan berkisar dari peranannya dalam kerugian pertukaran asing (forex) Bank Negara, dengan dirinya dituduh menyembunyikan fakta dari kabinet kepada tuduhan di bawah Akta Hasutan.
Hari ini, Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd Razlan Mohammad Rafii memfailkan satu lagi laporan polis terhadap ahli politik berusia 92 tahun itu.Beliau menuduh Mahathir menghasut rakyat untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melalui cara tidak demokratik dan menggesa polis untuk menyiasat perkara itu.
"Terdapat banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Mahathir mutakhir ini yang mempengaruhi rakyat Malaysia agar menggulingkan perdana menteri Malaysia melalui proses tidak demokratik.
"Setelah meneliti pelbagai laporan media secara meluas, kami mendapati dan percaya bahawa tindakan Mahathir yang mahu menggulingkan perdana menteri (adalah) menyalahi undang-undang sedia ada," katanya dalam laporan itu.
Razlan, yang memfailkan laporan berkenaan di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi, mendakwa tindakan Mahathir boleh mengancam keamanan dan kestabilan negara.
Pemimpin Pemuda Umno itu berkata beliau membaca laporan berita berkenaan di ibu pejabat Umno di Kuala Lumpur bersama beberapa ahli exco dan ketua pemuda Umno negeri, dan mereka memutuskan untuk mewakilkannya untuk membuat laporan polis.
Bagaimanapun, laporan itu tidak menyebut tentang bagaimana Mahathir cuba menghasut orang ramai daripada menjatuhkan perdana menteri melalui cara yang tidak sah, atau laporan media mana yang dirujuk.
Dihubungi kemudian, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Shaharudin Abdullah mengesahkan laporan itu.
Tidak jelas di bawah undang-undang mana laporan itu akan disiasat.
Pada 13 Disember lalu, polis merakamkan kenyataan Mahathir selama 45 minit berhubung ucapannya mengenai "lanun Bugis".

Subscribe to receive free email updates: