NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?

NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?
link : NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?

Baca juga


NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?



Demikianlah Artikel NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN?

Sekianlah artikel NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel NAJIB BENARKAN PAS KEKAL DI KELANTAN? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/najib-benarkan-pas-kekal-di-kelantan.html
Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan telah membuat perbincangan sulit dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk membenarkan Pas terus menguasai Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Datuk A Kadir Jasin berkata, maklumat sulit itu diperolehi daripada seorang kenalan yang rapat dengan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapha Mohamed.
Beliau mendakwa, pelan tersebut dibantah oleh Mustapa.
“Boleh jadi banyak orang tidak perasan atau tidak begitu peduli kerana Mustapha telah membuat kenyataan yang serupa dalam beberapa PRU sebelum ini tetapi gagal merampas balik negeri itu. Hanya mereka yang mengetahui latar belakang kepada kenyataan Mustapha itu sahaja akan menyedari keberanian secara tiba-tiba beliau itu.
“Jawabnya, ialah pendirian Presiden Umno berkaitan Kelantan. Beliau dikhabarkan telah membuat keputusan ‘menyerahkan’ Kelantan kepada Pas sebagai sebahagian daripada rancangan kerjasama pilihan raya Umno-Pas,” katanya dalam blog rasminya, hari ini.
Beliau mendakwa, keputusan yang dibuat Najib secara bersendirian, dengan hanya beberapa pemimpin Umno negeri sahaja yang telah dipanggilnya dalam sesi rundingan berkenaan.
Perkara ini telah membuat beberapa pemimpin Umno Kelantan lain tidak berpuas hati, lantas Mustapha sendiri telah bertekad untuk membantah rancangan yang dibuat oleh Najib itu denganmeminta bantuan daripada ahli veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah.
“Najib tidak boleh kata ‘no’ (tidak) kepada Ku Li (Tengku Razaleigh) sama ada kerana hormat kepada mentornya itu atau mengakui bahawa dalam Umno, Ku Li masih ada sedikit kuasa untuk ‘eye-balling’ (menenung) beliau.
“Jadi suka tidak suka, Najib dikatakan terpaksa berunding dengan Ku Li dan Mustapha di rumah Ku Li, di Jalan Langgak Golf off Jalan Tun Abdul Razak,” katanya.
Berbalik kepada apa yang disifatkan sebagai perjanjian rahsia BN-Pas itu, Najib dikatakan telah bersetuju untuk tidak cuba merampas Kelantan daripada Pas.
Ujar bekas ketua pengarang sebuah akhbar tempatan itu lagi, tindakan yang dibuat oleh Najib adalah bagi menjadikan Pas sebagai tukang pengacau pada PRU14 kerana beliau lebih takut Pakatan Harapan, terutamanya Bersatu.

Subscribe to receive free email updates: