PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen'

PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen' - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen'
link : PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen'

Baca juga


PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen'



Demikianlah Artikel PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen'

Sekianlah artikel PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU14: 'Jangan dedah aib lawan ketika berkempen' dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/pru14-jangan-dedah-aib-lawan-ketika.html
Menjelang pilihan raya umum ke-14, Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berharap agar mana-mana pihak tidak menggunakan serangan peribadi terhadap lawan mereka.
Sebaliknya, katanya lagi, parti politik sepatutnya hanya mengangkat isu yang membabitkan kepentingan awam bagi meraih sokongan pengundi.
Dengan pilihan raya yang semakin hampir, beliau berkata tidak pelik jika pelbagai berita dan khabar angin mula tersebar.
"Jika calon itu ada isu peribadi, itu antara dia dengan Tuhan. Tak perlu bawa dalam ceramah. Kalau nak cari benda (buruk), kita semua ada (keburukan)," katanya dalam ceramah yang disiarkan di laman Facebook Promedia Tajdid, hari ini.
"Jika kita ingin bercakap tentang hilang (wang rakyat) RM50 juta, ia berkaitan dengan kepentingan awam," katanya lagi.
Beliau berkata demikian ketika diminta hadirin untuk memberikan nasihat untuk membuat pilihan pada PRU ke-14.
Mohd Asri turut mengkritik segelintir masyarakat yang menurutnya lebih mementingkan isu peribadi pemimpin, berbanding kesalahannya yang lebih besar terhadap negara.
Beliau menegaskan dosa peribadi mana-mana individu, termasuk pemimpin, hanyalah antaranya dengan Tuhan dan tidak perlu dihebohkan.
"Tetapi bagi masyarakat kita, dosa peribadi (dianggap) besar tetapi dosa yang membabitkan umum dibiarkan.
"Jika orang itu khalwat, masuk surat khabar bertahun-tahun. Tetapi kalau curi RM5 bilion, tak mengapa dan masih boleh cium tangannya," katanya lagi, tanpa merujuk sebarang nama secara khusus.

Subscribe to receive free email updates: