Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan

Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan
link : Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan

Baca juga


Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan



Demikianlah Artikel Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan

Sekianlah artikel Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Idealisme anak muda, pengalaman orang tua perlu digabungkan dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/idealisme-anak-muda-pengalaman-orang.html
Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) semalam dihadapkan dengan suatu senarai panjang tuntutan anak muda ketika menghadiri satu forum di Putrajaya.
Di majlis yang diadakan untuk mendengar pandangan golongan terbabit serta membincangkan tawaran HARAPAN untuk mereka, permintaan itu adalah perlabai.
Antaranya mengenai lebih banyak peluang pekerjaan serta dasar-dasar bagi mengatasi politik berasaskan kaum.
Mengakui generasi muda dikenali dengan keinginan mereka yang idealistik, Dr Mahathir kemudian membangkitkan pelbagai kelemahan kerajaan di bawah Datuk Seri Najib Razak.
Jurucakap Demi Malaysia Young Syefura Othman berkata tahun lalu pertubuhan itu menyatakan 13 tuntutan yang perlu dipenuhi HARAPAN jika mereka berjaya menguasai Putrajaya melalui pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Antara lain Young Syefura berkata Demi Malaysia mahu pemimpin HARAPAN menyediakan kemudahan pendidikan percuma pada semua peringkat, mempertahankan kebebasan akademik serta menolak politik perkauman.
"Jika HARAPAN mendapat kuasa di peringkat persekutuan, adakah mereka mahu merealisasikan semua tuntutan dibuat anak muda?
"Saya harap barisan kepimpinan HARAPAN sekarang boleh menawarkan masa depan lebih baik untuk Malaysia," katanya yang juga salah seorang pemimpin DAP Selangor.
HARAPAN bersifat pragmatik
Penganalisis politik serta ahli akademik Dr Maszlee Malik (gambar) sebelum itu berkata forum diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana itu menjadi peluang langka untuk anak muda "mengasak" Dr Mahathir dengan soalan-soalan berhubung komitmen HARAPAN kepada mereka.

Maszlee yang menjadi pemudah cara forum berkenaan mengakui wujud kebimbangan berhubung pemilihan Dr Mahathir menjadi calon perdana menteri HARAPAN.
"Beri peluang saya membuat penjelasan, jika pun tidak menjawab soalan-soalan berkenaan," kata Dr Mahathir.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: