Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos

Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos
link : Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos

Baca juga


Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos



Demikianlah Artikel Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos

Sekianlah artikel Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/patriot-sokong-seruan-bersih-20-baiki.html

Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) merasakan jumlah kategori penjawat awam yang diberi kebenaran untuk mengundi secara pos harus dikurangkan dan bukan ditambah.
Presidennya Brid Jen (B) Datuk Mohamed Arshad Raji berkata, anggota polis dan tentera yang membentuk kumpulan terbesar pengundi pos, juga tidak perlu mengundi secara pos.
Patriot sokong seruan Bersih 2.0 baiki, mansuhkan undi Pos“Tidak sama sewaktu kita berjuang menentang musuh-musuh negara, di mana sebahagian besar anggota berada dalam hutan ataupun bersiap sedia untuk diaturgerak menghadapi sebrang kecemasan, kita sekarang berada dalam keadaan aman dan anggota ditempatkan di pangkalan masing-masing.
“Senarai bertugas yang kemas dengan mudah akan membolehkan semua anggota keluar mengundi pada hari pengundian. Perkara yang sama juga boleh dilakukan untuk semua jabatan awam dan agensi seperti imigresen, kastam, bomba dan penyelamat, penjara, kesihatan, dan termasuk mereka yang bertugas pada hari pengundian.
“Pengurusan yang betul oleh para pegawai dan mereka yang bertanggungjawab harus membolehkan semua penjawat awam di bawah jagaan mereka menjalankan tugas mereka untuk mengundi pada hari pengundian.
“Pengundian secara pos harus dihadkan kepada mereka yang menjalankan tugas negara dan tidak mampu kembali ke pangkalan dalam masa sehari, seperti membuat rondaan di laut dan maritim,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Beliau berkata, pilihan raya dapat dilaksanakan dengan jayanya tanpa pengundian secara pos sebagaimana di lakukan negara jiran.
Katanya, sudah tentu Malaysia boleh melakukan perkara yang sama, malah dengan lebih baik lagi.
“Patriot ingin sekali lagi mendesak rakan-rakan kita dalam angkatan tentera dan polis yang sedang berkhidmat untuk menjalankan tugas demokratik mereka untuk mengundi tanpa rasa takut dan gentar.
“Mengundi juga merupakan tugas patriotik anda.” ujarnya.
Patriot sebuah persatuan bagi veteran tentera dan polis itu mengulas mengenai seruan Bersih 2.0, semalam, menyarankan kepada SPR supaya sistem pengundian secara pos diperbaiki ataupun dihapuskan sama sekali.
Bersih 2.0 mengkritik tindakan SPR untuk menambah jumlah kategori pengundi pos dari sembilan kepada 12, dengan hujah bahawa sistem ini boleh disalahgunakan.
Selain itu, tarikh sebenar hari mengundi tidak diketahui sebelumnya dan adalah mustahil untuk mengetahui penjawat awam manakah yang akan bertugas pada hari mengundi sebenar.

Subscribe to receive free email updates: