PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS

PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS
link : PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS

Baca juga


PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS



Demikianlah Artikel PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS

Sekianlah artikel PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU14: Jalan kian terbentang buat Khalid dan PAS dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/pru14-jalan-kian-terbentang-buat-khalid.html
Kerjasama antara PAS dengan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim kelihatan semakin hampir menjadi nyata ketika tarikh pilihan raya umum (PRU) kian menghampiri.
Jika sebelum ini parti terbabit membuat lamaran bersyarat kepada Khalid, sebuah laporan media pula membayangkang berlaku kelonggaran buat tokoh korporat berkenaan.
Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi berkata buat waktu ini Khalid boleh bertanding mewakili parti berkenaan tanpa perlu menjadi anggotanya.
"Saya rasa tidak perlu untuk beliau menyertai PAS buat waktu ini. Mungkin beliau rasa tidak selesa melakukannya sekarang.
"Jika beliau mahu bertanding menggunnakan tiket PAS atau bebas, macam mana pun kami akan sokong dia.
"PAS boleh mendapatkan kerusi yang sesuai untuk Khalid," katanya seperti dipetik New Straits Times semalam.
Sekarang YB bebas
Khalid ialah tokoh yang disegani ramai dan menyertai politik selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim disingkirkan daripada jawatannya sebagai timbalan perdana menteri.
Dengan namanya yang besar kemasukan Khalid ke dalam PKR membawa beliau diberikan jawatan utama, termasuk setiausaha agung pada Mei 2007.
Khalid turut dilantik menjadi menteri besar Selangor pada Mac 2008 sebelum disingkirkan oleh PKR melalui percaturan dikenali sebagai Langkah Kajang pada 2014.

Bagaimanapun episod itu menyaksikan PAS semakin akrab dengan Khalid.
Beliau baru-baru ini menyatakan kesanggupannya membantu PAS berkempen dalam PRU ke-14, dan sebagai reaksi segera parti terbabit, salah seorang daripada pemimpinnya berkata, mereka bersedia menawarkan kerusi kepada Khalid.
Memetik kenyataan Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir, Sinar Harian melaporkan tawaran itu boleh menjadi kenyataan jika Khalid berubah fikiran untuk menyertai PAS.
Telus, sangat dihormati
Untuk rekod Khalid juga pernah menyatakan ikrarnya untuk membantu Umno di Selangor.
Buat masa ini Khalid ialah wakil rakyat bebas untuk parlimen Bandar Tun Razak dan Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Kelang.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: