Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali

Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali
link : Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali

Baca juga


Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali



Demikianlah Artikel Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali

Sekianlah artikel Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rakyat Terengganu hanya pilih PAS atau BN, bukan PH - Mustafa Ali dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/03/rakyat-terengganu-hanya-pilih-pas-atau.html
KUALA TERENGGANU: PAS akui akan berlaku persaingan sengit dalam cubaan untuk menguasai Terengganu pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) nanti.
Pengerusi Badan Penasihat PAS, Datuk Mustafa Ali berkata berdasarkan pemantauan terkini Barisan Nasional (BN) masih kuat walaupun menggunakan “senjata lama”.
Katanya, strategi yang digunakan jentera Umno dalam mendekati masyarakat luar bandar juga masih memberi kesan.
“Di sini (Terengganu) kawasan luar bandar dikuasai oleh Umno dan ada juga PAS… pertarungan sebenar di Terengganu adalah di antara PAS dan BN dan bukanlah Pakatan Harapan,” katanya pada sidang media di Pejabat Badan Perhubungan PAS Terengganu hari ini.
Tambahnya, sama ada BN mahupun PAS kini belajar daripada pengalaman pada PRU lepas yang mana ada ahli yang keluar daripada parti masing-masing hingga menyebabkan sasaran menguasai kerusi terjejas.
Ditanya tentang firasat beliau tentang kemenangan di negeri ini pula, beliau berkata ia bagaikan 50-50 berdasarkan keadaan semasa.
Berikutan itu beliau dan jentera PAS merancang pelbagai strategi agar mampu menawan Terengganu.
Sementara itu mengulas mengenai tuduhan Pakatan Harapan (PH) yang menyatakan PAS memberi sokongan dan bekerjasama dengan BN beliau berkata perkara tersebut adalah tidak benar sama sekali dan PAS bukanlah menyokong BN.
Beliau turut menegaskan PH bukanlah lawan sebenar kepada BN mahupun PAS di negeri ini kerana yakin PH tidak mempunyai pengaruh yang meluas malah minda masyarakat sekeliling hanya akan memikirkan untuk mengundi PAS atau BN.
Mengenai jangkaan PAS tentang tarikh mengundi, beliau berkata: “Hampir semua pemimpin politik menjangkakan ia berlaku sebelum Ramadan.”
Mustafa berkata berdasarkan pengalamannya, agak sukar untuk meneka siapa dan parti manakah yang akan menerajui negara selepas PRU14 nanti kerana kepercayaan pengundi boleh berubah dari semasa ke semasa.

Subscribe to receive free email updates: