Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH

Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH
link : Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH

Baca juga


Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH



Demikianlah Artikel Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH

Sekianlah artikel Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/03/wanita-tidak-perlu-pindah-ke-selangor.html

Wanita tidak perlu pindah ke Selangor untuk nikmati tawaran PH
Wanita hanya perlu mengundi Pakatan Harapan (PH) pada pilihan raya akan datang tanpa perlu berpindah ke Selangor untuk menikmati program peduli berkaitan golongan itu dan keluarga.
Ketua Wanita PH Johor, Norhayati Bachok  berkata, kaum Hawa di selatan tanah air itu tidak harus bimbang mengenai jaminan masa depan mereka serta keluarga apabila berubah menolak Umno-BN.
“Baru-baru ini YB Nurul Izzah datang (ceramah) ke Muar menceritakan program yang dinikmati rakyat di Selangor. Hinggakan ada kaum ibu secara spontan menyebut mahu berpindah ke Selangor.
“Tak perlu pindah. Puan-puan perlu undi saja Pakatan Harapan. Kita sudah ada contoh dua negeri yang diperintah PH.
“Di Selangor, anak-anak yang lahir menerima RM1,500 (menerusi program Tabung Warisan Anak Selangor atau Tawas),” ujarnya dalam dialog Live Bongkar bertajuk ‘Wanita: Dulu Umno, Sekarang PH’.
Ketua Angkatan Wanita AMANAH Johor itu berkata, salah satu iltizam PH berkaitan kepentingan wanita memandangkan rata-rata kawasan pilihan raya menyaksikan jumlah pengundi wanita yang tinggi.
“Ada kawasan, pengundi wanita sehingga 51 dan 52 peratus. Kebahagian, keselamatan dan hak wanita sangat diambil berat oleh PH.
Norhayati Bachok (tengah) dan di kirinya Normah Mohamed bersama Anis Afida Azli sebagai moderator.
“Di Johor sendiri, PH berani daripada lima orang YB wanita, empat orang di Dun, mereka melantik ketua pembangkang wanita,” jelasnya.
Norhayati juga menyebut kembali tentang tawaran caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada golongan suri rumah dalam Manifesto Harapan yang dilancarkan 8 Mac lalu.
“Kerajaan PH akan menabung setiap bulan RM50 untuk suri rumah dan ditambah dua peratus daripada caruman KWSP suami. RM50 darab 12 bulan, sudah ada RM600 setahun.
“Dalam 10 tawaran PH juga, kita tambah lagi sebulan cuti bergaji bagi wanita yang bersalin sehingga 90 hari tanda prihatin kepada wanita,” jelas bekas calon Muslimat Pas bagi Dun Jorak pada PRU-13 itu lagi.

Subscribe to receive free email updates: