Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita Seleb, Artikel Hangat, Artikel Seleb, Artikel Terbaru, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara
link : Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Baca juga


Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara



Demikianlah Artikel Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara

Sekianlah artikel Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2020/04/berbuka-tepi-jalan-tanpa-keluarga.html
Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan Frontliner Demi Negara
Berbuka Tepi Jalan Tanpa Keluarga, Pengorbanan ‘Frontliner’ Demi Negara

Semalam merupakan hari pertama umat Islam di Malaysia khususnya di Malaysia menjalankan kewajipan menunaikan ibadah puasa.

Namun, dalam tempoh PKP ini,kebiasaan yang seirng kita lakukan seperti mengunjungi bazar Ramadan dan bersolat terawih di masjid atau surau tidak dapat dilakukan.

Walau bagaimanapun, untuk puasa kali ini, sebahagian besar rakyat Malaysia dapat berbuka puasa bersama keluarga di rumah kerana masing-masing sedia ada berada di kediaman.

Pasukan keselamatan masih setia berkhidmat

Walau bagaimanapun, hal tersebut pastinya berbeza dengan para petugas keselamatan yang terpaksa berbuka di tepi jalan kerana masih setia mengawal lalu lintas berikutan tempoh PKP dilanjutkan.



Tangan suap makanan, mata pandang jalan

Dalam kita gembira makan bersama keluarga di rumah dengan hidangan yang dimasak bersama-sama, mereka menjamah makanan di khemah tepi jalan demi tugas untuk negara.

Ada yang hanya duduk di bahu jalan tanpa meja menikmati juadah berbuka sambil mata awas memadang jalan raya.




Sehubungan dengan itu, kita seharusnya bersyukur diberi nikmat berbuka di rumah kerana ramai lagi insan yang rindu bersama-sama ahli keluarga yang lain untuk menikmati suasana meriah dimeja makan.


Jadi marilah kita terus kekal dirumah agar pendemik Covid-19 dapat dipvtuskan dan semua kelaziman yang sering kita lakukan akan dapat diteruskan semula.

Sumber : Facebook, Bernama


Subscribe to receive free email updates: