Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar

Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita Seleb, Artikel Hangat, Artikel Seleb, Artikel Terbaru, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar
link : Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar

Baca juga


Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar



Demikianlah Artikel Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar

Sekianlah artikel Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis kawal lalulintas selamatkan anjing cedera dilanggar dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2020/06/polis-kawal-lalulintas-selamatkan.html
Aksi polis selamatkan anjing dipuji masyarakat
Pegawai Polis Trafik Berhentikan Trafik Untuk Selamatkan Anjing Cedera

Ketangkasan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam menumpaskan penjenayah memang tidak dapat disangkal lagi, ia terbukti dengan kejayaan yang sering dipaparkan di dada akhbar dan media-media lain.

Namun di balik susuk tubuh anggota pasukan keselamatan yang sentiasa sibuk memastikan keselamatan masyarakat sentiasa terjamin, mereka juga menjadi wira kepada haiwan yang memerlukan.

Hari ini tular di media sosial beberapa keping gambar sepasukan anggota polis trafik menyelamatkan anjing di tengah jalan, selepas haiwan itu dilanggar kenderaan di Shah Alam, dekat sini.

Menerusi hantaran yang telah dimuat naik di Facebook rasmi PDRM, ia memaparkan anggota berkenaan 'mengepung' anjing tersebut dengan motosikal peronda, sementara menunggu pasukan perubatan tiba.

Aksi murni mereka kini mendapat maklum balas positif daripada orang ramai yang memuji tindakan itu.

Antaranya, pengguna Facebook Sofi Rosman menyifatkan tindakan itu amat mulia, kerana dalam kesibukan menjalankan tugas hakiki, ia tidak menghalang anggota trafik itu berbakti kepada yang memerlukan.


Bagi pencinta haiwan, Brauzelt Elton Usah, berkata tindakan anggota itu membuatnya berasa terharu dan patut dicontohi semua lapisan masyarakat. – BERNAMA

Subscribe to receive free email updates: