2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??

2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.?? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??
link : 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??

Baca juga


2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??



Demikianlah Artikel 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.??

Sekianlah artikel 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.?? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 2 pemimpin Umno ada kaitan dengan wakil Godfrey Group.?? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/05/2-pemimpin-umno-ada-kaitan-dengan-wakil.html
Ahli Parlimen Pandan itu melampirkan beberapa keping gambar menunjukkan 2 pemimpin Umno bersama seorang individu yang didakwa menandatangani kontrak melobi bagi pihak Godrey Group
rafizi-shahrir-jazlanRafizi Ramli hari ini meminta 2 pemimpin Umno membuat kenyataan sama ada mereka mempunyai kaitan dengan usaha menggunakan Godfrey Group Limited untuk membayar AS$250,000 (RM1.07 juta) kepada bekas pegawai kempen Presiden Donald Trump untuk melobi kepentingan negara.
Ahli Parlimen Pandan itu dalam kenyataannya mendakwa Tan Sri Shahrir Samad dan Datuk Seri Nur Jazlan Mohamad mengenali individu bernama Florence Goh, yang sebelum ini didakwa Rafizi menandatangani kontrak melobi bagi pihak Godfrey Group.
Rafizi kemudian melampirkan beberapa keping gambar menunjukkan Shahrir atau Jazlan bersama Florence di beberapa program perasmian di Johor Bahru.
Rafizi juga mendakwa Florence adalah presiden badan bukan kerajaan Care United Johor Baharu, dan mendakwa penasihat NGO itu ialah Shahrir.
“Saya menyeru Shahrir dan Jazlan membuat kenyataan kerana rakyat berhak tahu apakah kaitan Goh dengan pimpinan Umno sehingga dia boleh mengaku mewakili kerajaan berurusan dengan pelobi di Amerika Syarikat (AS)?
“Jika dia benar-benar menggunakan nama Malaysia seperti dalam penafian pejabat perdana menteri, maka Nur Jazlan sebagai timbalan menteri dalam negeri sepatutnya menjadi orang pertama mengarahkan tindakan undang-undang diambil terhadap Goh,” katanya.
Portal berita AS The Daily Beast melaporkan syarikat The 45 Group milik Healy Baumgardner-Nardone yang pernah menyertai pasukan kempen Trump mengisytihar menerima RM1.07 juta daripada sebuah syarikat beralamat di Johor Bahru dan juga pejabat perdana menteri di Putrajaya.
Pengisytiharan itu wajib di bawah Akta Pendaftaran Ejen Asing di mana sesiapa yang terlibat melobi penjawat awam AS perlu mendedahkan butiran kepada Jabatan Kehakiman AS (DoJ).
Menurut borang rasmi yang difailkan Nardone, bayaran itu dibuat pada 9 Mei 2017.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: