Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS

Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS
link : Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS

Baca juga


Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS



Demikianlah Artikel Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS

Sekianlah artikel Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ahmad Awang: Saya lawan Hadi atas desakan akar umbi PAS dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/05/ahmad-awang-saya-lawan-hadi-atas.html
Ia kerana ahli PAS menganggap hanya golongan bergelar ulama boleh mencabar Hadi.
Ahmad-Awang-hadiiBekas pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang berkata tindakannya mencabar kepimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika berada dalam PAS dulu adalah atas desakan akar umbi parti, lapor Sinar Harian.
Penasihat umum Amanah itu berkata beberapa perwakilan tidak berpuas hati dengan Hadi dalam beberapa isu seperti pendiriannya dalam Langkah Kajang dan keputusan PAS memutuskan hubungan dengan DAP.
Ahmad mencabar Hadi untuk jawatan presiden pada muktamar tahun 2015, tetapi tewas, menerima 233 berbanding Hadi yang menerima 928 undi.
“Kebanyakan pemimpin kata kalau bukan ulama, tak payah calonkan untuk tentang Hadi dan disebabkan itu mereka datang berjumpa saya,” kata Ahmad yang pernah memimpin Persatuan Ulama Malaysia.
Beliau berkata sebelum bertanding menentang Hadi, beliau sudah 5 tahun meninggalkan pimpinan parti dan sedang berusaha mendirikan rumah anak yatim di Bagan Serai.
Ahmad berkata tujuan bertanding pada masa itu untuk memberi kejutan kepada Hadi supaya presiden PAS itu boleh kembali kepada asal dan bermuhasabah diri.
“Saya rapat dengannya dulu, malah turut panggil dia (Hadi) ‘Ayah Chik’ dan sudah tentu kalau saya bertanding, mesti dia akan fikir ada benda yang tidak kena.”

Subscribe to receive free email updates: