Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib

Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib
link : Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib

Baca juga


Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib



Demikianlah Artikel Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib

Sekianlah artikel Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Benarkan kami berniaga, penjawat awam beritahu Najib dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/05/benarkan-kami-berniaga-penjawat-awam.html
Ramai penjawat awam kini berniaga tetapi takut-takut sebab tidak distrukturkan kaedah yang betul, katanya pada forum TN50.
tn50-najib-razak-penjawat-awamPUTRAJAYA: Seorang kakitangan kerajaan hari ini mencadangkan kepada perdana menteri supaya penjawat awam diberikan peluang berniaga sebagai langkah menambahkan pendapatan mereka.
“Ia akan meningkatkan ekonomi penjawat awam dan keluarga, motivasi dan meningkatkan nama kerajaan sebagai sebuah perkhidmatan yang memberi perkhidmatan yang cemerlang,” kata Azhar Zainulrashid yang bekerja di Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM), menjelaskan harapannya di majlis dialog Transformasi Nasional 2050 (TN50) bersama Datuk Seri Najib Razak, hari ini.
“Secara tidak langsung mengurangkan dan menamatkan gejala rasuah yang menjadi barah kepada negara,” katanya.
Azhar berkata penjawat awam kini sudah melakukan inisiatif sendiri untuk menambah pendapatan, tetapi dalam keadaan “takut-takut” kerana bimbang diambil tindakan.
“Ramai penjawat awam kini berniaga tetapi takut-takut sebab tidak distrukturkan kaedah yang betul,” katanya.
“Saya bayangkan harga rumah teres pada 2050 bernilai RM2 juta hingga ke RM3 juta pada 2030 atau mungkin sudah tiada rumah di atas tanah.
“Penjawat awam berada dalam kelompok B40,” katanya “Orang kata agak kaya, tetapi tidak begitu sebab faktor komitmen.”

Subscribe to receive free email updates: