‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR

‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR
link : ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR

Baca juga


‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR



Demikianlah Artikel ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR

Sekianlah artikel ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘HUSAM GOPOH MAHU JADI MENTERI BESAR’ SEMBANG MOHD AMAR dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/husam-gopoh-mahu-jadi-menteri-besar.html
KOTA BHARU 5 Julai – Naib Presiden PAN, Datuk Husam Musa disifatkan terlalu gopoh mahu menjadi Menteri Besar Kelantan meskipun parti diwakilinya belum menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Naib Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, sesiapapun termasuk Husam berhak memasang impian untuk menjadi Menteri Besar, namun perkara itu tidak akan menjadi kenyataan jika partinya tidak menang dalam pilihan raya.
Selain itu, katanya, calon Menteri Besar juga perlu mendapat restu istana, bukan sekadar restu DAP semata-mata.
“Sebenarnya mana-mana parti yang menang boleh menamakan calon Menteri Besar. Sehubungan itu, kalau nak jadi Menteri Besar, pastikan parti kita menang dulu.
“Janganlah sampai kahwin pun belum tiba-tiba sudah ada nama anak,” katanya selepas menghadiri mesyuarat Exco Kerajaan Pas Kelantan, di sini hari ini.
Dalam ceramah Pakatan Harapan di Dewan Perniagaan Cina di sini baru-baru ini, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menamakan Husam sebagai Menteri Besar jika pakatan pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Semalam, Husam dilaporkan sedia menerima pencalonan tersebut selain mencabar Pas Kelantan mengikut jejak langkah DAP menamakan calon Menteri Besarnya sendiri.
Mengulas lanjut, Mohd. Amar berkata, Husam mungkin ‘mengigau’ apabila melontarkan cabaran tidak kena pada tempatnya.
“Buat apa kita mahu menamakan calon Menteri Besar. Sekarang kita kerajaan, jadi Menteri Besar yang ada sekarang itulah Menteri Besar kita.
“Lagipun beliau (Datuk Ahmad Yakob) masih berupaya menjalankan tugas dengan baik. Beliau juga dipilih sendiri oleh Allahyarham Tuan Guru (Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) dan direstui istana. Bukan macam Husam yang dicadangkan Kit Siang sahaja,” katanya.

Subscribe to receive free email updates: